Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 10:27Vad sa chauffören när du skällde ut honom?
Vad sa chauffören när du skällde ut honom?
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 10:59Rasmus,
Kanske skulle jag i ditt fall ha valt en annan väg där jag sluppit busstrafiken över huvud taget?
Kanske jag skulle ha tagit mig fram etappvis och haft bra koll på trafiksituationen vid varje korsning, busshållplats och annat potentiellt hinder
Rasmus,
Kanske skulle jag i ditt fall ha valt en annan väg där jag sluppit busstrafiken över huvud taget?
Kanske jag skulle ha tagit mig fram etappvis och haft bra koll på trafiksituationen vid varje korsning, busshållplats och annat potentiellt hinder
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 11:19Elin: Ingen som helst aning! Jag var för upptagen med att häva ur mig min adrenalinpumpade upprördhet. 🙂 Men hans attityd, som jag avläste den, var av typen axelryckning och att jag fick skylla mig själv.
Elin: Ingen som helst aning! Jag var för upptagen med att häva ur mig min adrenalinpumpade upprördhet. 🙂 Men hans attityd, som jag avläste den, var av typen axelryckning och att jag fick skylla mig själv.
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 23:47Det känns som att det är läge att ta upp, även för uppenbart vana cyklister/bilister, att det inte är att betrakta som en omkörning om en cyklist passerar ett fordon på höger sida. Cyklisten har sitt eget "körfält" till höger på vägbanan och en bilist som
Det känns som att det är läge att ta upp, även för uppenbart vana cyklister/bilister, att det inte är att betrakta som en omkörning om en cyklist passerar ett fordon på höger sida. Cyklisten har sitt eget "körfält" till höger på vägbanan och en bilist som
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 09:05Mycket skräckhistorier och man blir lite rädd.
Men min uppfattning är att just busschaufförer och lastbilschaufförer är de som kör snällast i trafiken. I övrigt (med bilister) känner jag som ovanstående sa: "Problemet är att folk har så förbannat bråttom
Mycket skräckhistorier och man blir lite rädd.
Men min uppfattning är att just busschaufförer och lastbilschaufförer är de som kör snällast i trafiken. I övrigt (med bilister) känner jag som ovanstående sa: "Problemet är att folk har så förbannat bråttom
Quote from Rasmus Olsson on 24 May 2011, 09:12Roligt med bilister som ligger bakom och tutar för de vill komma fram, och 20 meter senare är det rödljus. Men det finns cyklister med samma agerande. Stressar på och trampar som galningar och 3 meter före rödljuset tvärnitar. Snacka om att slösa energi.
Roligt med bilister som ligger bakom och tutar för de vill komma fram, och 20 meter senare är det rödljus. Men det finns cyklister med samma agerande. Stressar på och trampar som galningar och 3 meter före rödljuset tvärnitar. Snacka om att slösa energi.
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 09:25Jeg tror jeg bokar om. Vi planerade og ta en vekkas sykling nede ved Ystad, Simrishamn og deromkring. Sykle å fiske havøring.
Ikke lov å sykle på vegen om det finnes sykkelsti..........?= jeg/vi er ikke pensjonær.
Tror heller jeg blir hemme og sykler MT
Jeg tror jeg bokar om. Vi planerade og ta en vekkas sykling nede ved Ystad, Simrishamn og deromkring. Sykle å fiske havøring.
Ikke lov å sykle på vegen om det finnes sykkelsti..........?= jeg/vi er ikke pensjonær.
Tror heller jeg blir hemme og sykler MT
Quote from Camilla Höög on 24 May 2011, 09:40Cyklister har inte företräde på obevakade övergångsställen hur de än är utformade. Många cyklister och bilister tror det vilket orsakar en hel del problem då det kommer trafikanter som kan lagen och försöker följa den.
Det säkraste skulle vara om bilister
Cyklister har inte företräde på obevakade övergångsställen hur de än är utformade. Många cyklister och bilister tror det vilket orsakar en hel del problem då det kommer trafikanter som kan lagen och försöker följa den.
Det säkraste skulle vara om bilister
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 09:45Tror knappast du blir dömd för att cykla på vägen ifall du inte är inblandad i en olycka, typ som Andreas Grass.
Mellan Trelleborg och Ystad finns en fin 50-väg utan sammanhängande cykelbana intill. Aldrig någon som klagat eller tutat på mig när jag cyk
Tror knappast du blir dömd för att cykla på vägen ifall du inte är inblandad i en olycka, typ som Andreas Grass.
Mellan Trelleborg och Ystad finns en fin 50-väg utan sammanhängande cykelbana intill. Aldrig någon som klagat eller tutat på mig när jag cyk
Quote from Funbeat user on 24 May 2011, 10:20Vissa saker kan jag läsa 3 gånger och inte bli klokare på, men det kanske säger mer om mig än om texten 🙂
http://www.trafiksakerhet.se/overgangsstallen.htm
Cyklar Vasagatan varje dag och där blir man mer eller mindre dagligen prejad av bussar, Cykelban
Vissa saker kan jag läsa 3 gånger och inte bli klokare på, men det kanske säger mer om mig än om texten 🙂
http://www.trafiksakerhet.se/overgangsstallen.htm
Cyklar Vasagatan varje dag och där blir man mer eller mindre dagligen prejad av bussar, Cykelban