Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tar till agegrading-hemsidan och då hade jag helt plötsligt 39:44!

(http://www.howardgrubb.co.uk/athletics/wmalookup06.html)

Min Polarklocka visar 14 meters höjdskillnad mellan banans högsta och lägsta punkt, dvs inte alls så flackt som Premiärmilens hemsida anger: Dvs 7 meter. Vad visar era klockor och GPS:er?

16m säger min! (Också Polar)

18 m säger min Garmin efter "elevation correction" i Sporttracks...

Fast just höjdmätningen vet jag inte om den är så värst exakt i Garmin... Inte när det är så små höjdskillnader iaf.

Hyfsat platt var det väl ändå?

Visst var det en ganska platt bana (det var jobbigare att springa/hoppa runt vattenpölarna och i geggan än stigningarna), men om man missat höjdprofilen med hälften så undrar man hur perfekt mätningen är gjord på banlängden. Rätta/exakta uppgifter är liks

min garmin visade att jag sprungit 10140 meter iallafall, så marginellt längre än en mil.
men då utan att jag kollat höjdskillnader.

En milbana ska vara 10km + 1 promille i felmarginal = 10010 m om man gör ett helt optimalt vägval och springer den kortaste sträckan som är teoretiskt möjlig. Att i princip alla springer längre än så är inget konstigt. Jag är ganska skeptisk till att höjd

Nu finns det videosnuttar och mellantider upplagt. Coolt! (H)

usch fy vad man ser ut..
🙂

Haha, min man sa att jag såg lite trött ut på löpstilen när jag kom över mållinjen. Nu förstår jag vad han menar 🙂