Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELPresentation av Singel-medlemmar
You need to log in to create posts and topics.

oooo, Etiopiska bönor blev det i dag. Mumma!

BILD:http://blogs.westword.com/cafesociety/latte-art.jpg

HåkanEmilBadmössaMedFenaPå! Sluta tramsa dig och läs om, läs rätt. Pisken är optional. Det måste inte vara en brud. Men hästen är ett krav och personligen tycker jag nog att linan är det med för att det ska få kallas longering.

Jess,
ok, då är jag med
1. häst
2. lina
3. om grinig häst med issues även piska

?

eller 4. Om LAT häst helt utan motionsambitioner, DÅ kan det behövas en piska

eller 5. Om PUCKO i andra änden på linan - då tycks pisken vara obligatorisk. 😉

aha, där ser man. Jag har inte umgåtts så mycket med hästar men jag har upplevt att deras respons på vänliga ord, klia och morötter är ganska bra. Om inget annat så är det bra mycket trevligare än piska ...

Jag kallar longering för galen rastning. När jag och min bästishäst gör den övningen går det till som följer:

Vilja travar på volten med stenkoll på mej för att, om jag tappar uppmärksamheten en sekund, göra en skenattack. Och jag håller stenkoll på henn

Oj, FB har blivit ett hästforum! Känns som jag har en viss skuld till det...coolt (H)

Träffat en hel del hästar i mina dar, mest för att de ofta har en söt tjej med sig 🙂 I like horses 2 by the way!

Jag kände ett visst behov av att longera min kuse häromdagen. Efter att följt med som stöd till en ponnyäger som skulle in med ponnyn till kliniken. Undersökning av hälta. Bevisligen behövs det longeras vid sådana undersökningar. Och jag började då funder

Duktigt Pia (t+)!

Dessa hästar: farliga därfram, luktar illa därbak och obekväma på mitten (#).

Karin; skrattar. Ja ni verkar ju gulliga ihop med skenattacker och allt
😀