Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 22:16Et tu Brute.
Et tu Brute.
Quote from Rasmus Olsson on 25 May 2010, 22:16Om jag säger Bruse med ett märkbart s och ett märkbart e, varför skriver då folk med ce, eller uttalar det Bruuuuz på engelska? Det är ju inte en bokstav lika förut B:et.
Om jag säger Bruse med ett märkbart s och ett märkbart e, varför skriver då folk med ce, eller uttalar det Bruuuuz på engelska? Det är ju inte en bokstav lika förut B:et.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 22:17Tror det har med utalet att göra. Skulle någon presentera sig som Bru-se så skulle jag nog iaf fråga om stavningen men om någon presenterar sig som bruuce med mer engelskspråkig klang så kanske man stavar det engelskt. Vet inte hur du uttalar ditt namn Br
Tror det har med utalet att göra. Skulle någon presentera sig som Bru-se så skulle jag nog iaf fråga om stavningen men om någon presenterar sig som bruuce med mer engelskspråkig klang så kanske man stavar det engelskt. Vet inte hur du uttalar ditt namn Br
Quote from Rasmus Olsson on 25 May 2010, 22:19Jag uttalar Bruse som det stavas: B R U S E. Hur svårt ska det vara?
Jag uttalar Bruse som det stavas: B R U S E. Hur svårt ska det vara?
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 22:19Robert: Då kanske du har läst sagan om de tre bockarna Bruce också? 😉
Edit: Det här blev visst en +1 på Bruse, vars namns uttal är SJÄLVKLART på SVENSKA om någon nu frågar just denna språkpolis....
Robert: Då kanske du har läst sagan om de tre bockarna Bruce också? 😉
Edit: Det här blev visst en +1 på Bruse, vars namns uttal är SJÄLVKLART på SVENSKA om någon nu frågar just denna språkpolis....
Quote from Rasmus Olsson on 25 May 2010, 22:19Jessie, jag sa ju att folk var obildade. De läser inte god litteratur.
Jessie, jag sa ju att folk var obildade. De läser inte god litteratur.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 22:20Jessie: Har Bruse två bröder?
Jessie: Har Bruse två bröder?
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 22:20Jo det har jag, se mitt tidigare inlägget om S B Bruse som jag skrev.....
Jo det har jag, se mitt tidigare inlägget om S B Bruse som jag skrev.....
Quote from Rasmus Olsson on 25 May 2010, 22:21Ska Jessie veta vilka män min mamma varit med?
Ska Jessie veta vilka män min mamma varit med?
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 22:22Helst inte.
Helst inte.