Quote from Fredric Lagerström on 23 January 2011, 19:55Ha ha vet du inte det Linda? ha ha. 😉
Eh Fredrik, vad är det egentligen ?
Ha ha vet du inte det Linda? ha ha. 😉
Eh Fredrik, vad är det egentligen ?
Quote from ellen olsson on 24 January 2011, 01:31http://www.lmgtfy.com/?q=shill&l=1
Quote from Fredric Lagerström on 24 January 2011, 08:39😀 Google alltså! Okeeej 😀
Shill beskrev ju fenomenet helt perfekt!
Tack!
😀 Google alltså! Okeeej 😀
Shill beskrev ju fenomenet helt perfekt!
Tack!
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 08:57Inte specifikt riktat mot dig här nu Fredrik, men jag blir mer imponerad av folk som faktiskt svarar på frågor istället för att köra med det eviga "googla det". Inte för att det inte är det passande svaret många (men långt ifrån alla) gånger, men för att
Inte specifikt riktat mot dig här nu Fredrik, men jag blir mer imponerad av folk som faktiskt svarar på frågor istället för att köra med det eviga "googla det". Inte för att det inte är det passande svaret många (men långt ifrån alla) gånger, men för att
Quote from ellen olsson on 24 January 2011, 11:19Johan: Min erfarenhet är att det i 19 fall av 20 går snabbare att googla än att ställa en fråga...
Johan: Min erfarenhet är att det i 19 fall av 20 går snabbare att googla än att ställa en fråga...
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 11:40Fråga är väl om man genom google får samma svar som man fått från personen man tänkt fråga? Men jag tycker att det var en fiffig länk som googlar åt en! 😀
Fråga är väl om man genom google får samma svar som man fått från personen man tänkt fråga? Men jag tycker att det var en fiffig länk som googlar åt en! 😀
Quote from ellen olsson on 24 January 2011, 12:17Vanligtvis så får man bättre svar genom en Googlesökning. Det är oftast förvanskat av färre personer. 🙂
Vanligtvis så får man bättre svar genom en Googlesökning. Det är oftast förvanskat av färre personer. 🙂
Quote from Fredric Lagerström on 24 January 2011, 19:29Ja, elller så frågar man personen som skrev det konstiga ordet direkt. Så gör man ju i det dagliga samtalet.
Jag har chattat men nån för längesedan. Hon svarade på mina frågor med länkar... det var ju stilens död.
Ja, elller så frågar man personen som skrev det konstiga ordet direkt. Så gör man ju i det dagliga samtalet.
Jag har chattat men nån för längesedan. Hon svarade på mina frågor med länkar... det var ju stilens död.
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 19:47Du har en poäng Aadu! Det finns ett (mer)värde i att få ta del av hur människor uttrycker sig i den vardagliga kommunikationen, speciellt om det är någon man vill lära känna. Sen är det väl inget fel i att då och då skicka en länk istället, men det får in
Du har en poäng Aadu! Det finns ett (mer)värde i att få ta del av hur människor uttrycker sig i den vardagliga kommunikationen, speciellt om det är någon man vill lära känna. Sen är det väl inget fel i att då och då skicka en länk istället, men det får in
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 19:58Dessutom tar det lika lång tid att skriva svaret som att skicka en "Googla det"-länk...
Dessutom tar det lika lång tid att skriva svaret som att skicka en "Googla det"-länk...