Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 23:57Välkomna hit!
När man åker telemark är det viktigt att tänka på fötterna när det bränner i låren.
Välkomna hit!
När man åker telemark är det viktigt att tänka på fötterna när det bränner i låren.
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 05:12Halloj ni nya
Halloj ni nya
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 09:07Välkommen alla nya. Börjar tappa räkningen. Ivfs så är singelsoffan rymligt och bekväm.
Telemark har jag alltid velat lära mig 🙂
Välkommen alla nya. Börjar tappa räkningen. Ivfs så är singelsoffan rymligt och bekväm.
Telemark har jag alltid velat lära mig 🙂
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 10:13Johan och Adam blir nyfiken på när ni började med telisar?
Jag köpte min första utrustning 87!! Då jag säsongade/bodde i Årefjällen. Låga läderpjäxor och 190cm (jag är 160!) lååånga smaaala turskidor var det som gällde då.
Pjäxorna har jag nu mer till mi
Johan och Adam blir nyfiken på när ni började med telisar?
Jag köpte min första utrustning 87!! Då jag säsongade/bodde i Årefjällen. Låga läderpjäxor och 190cm (jag är 160!) lååånga smaaala turskidor var det som gällde då.
Pjäxorna har jag nu mer till mi
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 10:59Jag börjarde 2004 då jag åkte slalom en vecka med UCPA, då instruktören Jean-Pierre vi körde med föreslog att vi ville kanske testa telis-skidor under torsdagen. Så han lärde oss att hantera blå backar efter det.
Så jag började lära mig några år efter at
Jag börjarde 2004 då jag åkte slalom en vecka med UCPA, då instruktören Jean-Pierre vi körde med föreslog att vi ville kanske testa telis-skidor under torsdagen. Så han lärde oss att hantera blå backar efter det.
Så jag började lära mig några år efter at
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 11:49Jag började -90. Samma typ av utrustning som Marika.
Tyvärr frestar det lite mkt på mina knän, så jag kör bara 1-2 dagar per skidåkningsvecka.
Utfallssteg och benböj med skivstång har dock förbättrat knäbesvären väsentligt! 🙂
Jag började -90. Samma typ av utrustning som Marika.
Tyvärr frestar det lite mkt på mina knän, så jag kör bara 1-2 dagar per skidåkningsvecka.
Utfallssteg och benböj med skivstång har dock förbättrat knäbesvären väsentligt! 🙂
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 12:39Hej Örjan missa att det fanns en till här som körde telis.
Jag kör nu på ett par Scarpa t1 (Hitta sprillans nya på blocket för 1500.- pix!!!) och ett par Scott Punisher. Det funkar fint för mig.
Är ju liksom inte på riktigt samma nivå som när jag var 25
Hej Örjan missa att det fanns en till här som körde telis.
Jag kör nu på ett par Scarpa t1 (Hitta sprillans nya på blocket för 1500.- pix!!!) och ett par Scott Punisher. Det funkar fint för mig.
Är ju liksom inte på riktigt samma nivå som när jag var 25
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 16:45*undrar samma som Marika* :@
*undrar samma som Marika* :@
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 17:03själv undrar jag varför jag bor i Malmö när jag gillar klippklättring, mountainbike och telemark.
(svar: jag har plockat upp dessa intressen efter att jag flyttade till Malmö)
själv undrar jag varför jag bor i Malmö när jag gillar klippklättring, mountainbike och telemark.
(svar: jag har plockat upp dessa intressen efter att jag flyttade till Malmö)
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 17:34Får vi väl fortsätta skidsnacket då!
Jag började åka telisar 90-91 nån gång, kommer faktiskt inte ihåg exakt. Liksom Marika så var det låga läderpjäxor och lååånga skidor (195 cm) som gällde.
Åker idag på ett par Ross Bandit B2 som har några år på nacken
Får vi väl fortsätta skidsnacket då!
Jag började åka telisar 90-91 nån gång, kommer faktiskt inte ihåg exakt. Liksom Marika så var det låga läderpjäxor och lååånga skidor (195 cm) som gällde.
Åker idag på ett par Ross Bandit B2 som har några år på nacken