Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPretävlingsstress
You need to log in to create posts and topics.

Halloj!

Hur gör ni för att handskas med stressen som uppstår när en tävling närmar sig? Eller ni kanske inte har någon stresskänsla alls?
För mig är den stora stressen - När kommer dagisbacillerna att slå till? Det hela är ju inte bättre av att äldsta do

Ja, det är väldigt enkelt. Beslutet om man ska springa eller inte tas på startlinjen.

Jag har en lugn personlighet och springer 40-50st lopp om året, så att hetsa upp sig inför varje lopp-start är inte min grej.

Genom att ge mig så bra förberedelser som möjligt.
Sömn, bra mat, handsprit och positivt mental bild.

Markus, hur mycket lägger du på startavgifter/år? 😀

Inte så mycket faktiskt, en dryg tusenlapp kanske. Många av loppen går på bana där klubben står för avgiften, för övriga lopp på landsväg/terräng handlar det i många fall om mindre lopp där avgiften inte är så hög, någon hundralapp eller så. En del av des

Vad jag ser så måste du nog ändra ditt tankeinnehåll och ditt förhållande till tävlandet för att stressen ska minska. Å det här är inga lätta saker att ge sig på typ utan kanske det svårasta av allt som finns i denna vår underbara värld. Har man åkt på et

Ett sätt att hantera stressen inför ett lopp kan vara att bli "off-topic". Trådskaparen har ju själv tassat in på den stigen, så jag fortsätter i det spåret 🙂

Alltså, till frågan om startavgifter. På många arbetsplatser har man friskvårdstimmar och sub

Svarar på frågan om avgifter betald av arbetsgivaren. För att det ska avdragsgillt mm för företaget krävs att samtliga anställda erbjuds möjlighet att vara med. Jag har fått startplatser till vasastaffeten, midnattsloppet mm. Däremot tror jag det blir svå

Jag blir alltid lite "nojig" inför tävlingar, det hör till och det pirrar lite extra i min mage även inför vissa resor. Det är OK för det är ju inte varje dag som jag tävlar men jag tror att det är bra att träna på att tävla. Jag försöker tänka igenom lop