Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPretävlingsstress
You need to log in to create posts and topics.

Just det, startavgifter. När det gäller friskvårdkort mm så är det skatteregler som gäller för detta.

Jag är anställd inom Stockholms Läns Landsting som betalar viss summa av startavgiften förra vissa nationella och lokala lopp.

Stress...nja, lite nervös kan man ju bli, men stress...det vet jag inte. Stress är ofta förknippat med att man inte hinner med. Nu vet man att tävlingen är på lördag. Det man kanske kan känna är att man tränat för lite, men det är inte stress.
Till tävlin

Tack för många svar!

Jag är inte oroad för själva förberedelsebiten oavsett om det gäller träningsmängd eller packa väskan osv, det är hellugnt 😀
Det jag stressar upp mig över är just sjukdomsrisken. Jag har ju lagt ner en del timmar på träning och jubi

Se till att sova bra under veckan.

Det var just därför jag gav mitt tips. Om du bordlägger frågan att tävla eller inte till 60 sek före start så behöver du inte stressa det minsta fram tills dess.

Den andra viktiga regeln är att du inte heller ska tala om för andra att du är sjuk eller sk

Pre-stress är verkligen jobbigt.
Jag försöker se till att se på film.. Spela tv spel osv sista dagarna för att läsa och göra annat som kräver avslappning och koncentration är helt omöjligt när man är lite nervös.
Lycka till! Jag börjar i grupp 3 och ser a

Det är mer stressande att köra ett motionslopp än att köra ett SM. Riskerna är betydligt större på ett motionslopp.

Gäller det även löpning, David? (frågan är ställd i den gruppen)

Jag tror inte att jag har tävlingslicens i löpning så det är inget problem. Det gäller säkert för ganska många som deltar i Jubileumsmaran som inte ens är en mara.

Är det inte en mara? Vad med dem 42195 metrarna är det som inte är en mara? Gör om gör rätt.