Quote from Guest on 29 June 2009, 18:32Är ingen riktig cyklist, men har cyklat lite medan jag varit skadad och inte kunnat springa. Fortsätter cykla ett tag tills jag kan springa för fullt igen. Känner inga cyklister så jag får fråga här om ett litet problem som uppstått. Efter att ha cyklat u
Är ingen riktig cyklist, men har cyklat lite medan jag varit skadad och inte kunnat springa. Fortsätter cykla ett tag tills jag kan springa för fullt igen. Känner inga cyklister så jag får fråga här om ett litet problem som uppstått. Efter att ha cyklat u
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 18:42Mina fingrar (lillfinger och ringfinger) domnar bort när jag cyklar mycket. Sitter i, i flera veckor, ibland månader. Har försökt få svar på varför, och hur man kan undvika det.
Mina fingrar (lillfinger och ringfinger) domnar bort när jag cyklar mycket. Sitter i, i flera veckor, ibland månader. Har försökt få svar på varför, och hur man kan undvika det.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 18:48Ni klämmer någon nerv. Bättre handskar och styrlinda.
Det skadar inte att skifta position med händerna.
Ni klämmer någon nerv. Bättre handskar och styrlinda.
Det skadar inte att skifta position med händerna.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 18:49Testa att justera sittposition så att du orkar hålla upp överkroppen utan att hänga på styret med händerna.. Kan du ha en för stor cykel? kanske köpa kortare styrstam..
Se till att köpa cykelhandskar med gel eller vaddering som avlastar områdena i handen
Testa att justera sittposition så att du orkar hålla upp överkroppen utan att hänga på styret med händerna.. Kan du ha en för stor cykel? kanske köpa kortare styrstam..
Se till att köpa cykelhandskar med gel eller vaddering som avlastar områdena i handen
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 18:54Stark rygg är bra så man tar den största belastningen på ryggen i stället för med händerna.
Inte hålla för hårt i styret.
Stark rygg är bra så man tar den största belastningen på ryggen i stället för med händerna.
Inte hålla för hårt i styret.
Quote from Rasmus Olsson on 29 June 2009, 20:18I torsdags blev jag väldigt trött i armarna, mest i treicepsmuskeln. Hade dagen innan smörjt in sadelstolpen då den knakade. Stannade till och höjde sadeln 2 millimeter. ja, det låter löjligt, men det räckte för att belastningen på triceps skulle minska.
I torsdags blev jag väldigt trött i armarna, mest i treicepsmuskeln. Hade dagen innan smörjt in sadelstolpen då den knakade. Stannade till och höjde sadeln 2 millimeter. ja, det låter löjligt, men det räckte för att belastningen på triceps skulle minska.
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 21:38Bruse // Du hade alltså inte läst på själv ! 🙂
Bruse // Du hade alltså inte läst på själv ! 🙂
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 21:43Handskar med gelkuddar kanske jag kan börja spara till. Men om det är dyrt kanske jag redan hunnit avveckla cyklingen helt innan jag köpt dem. Får väl försöka att röra lite på handen under passet. Hänger på styret gör jag inte. Har en helt vanlig, jättega
Handskar med gelkuddar kanske jag kan börja spara till. Men om det är dyrt kanske jag redan hunnit avveckla cyklingen helt innan jag köpt dem. Får väl försöka att röra lite på handen under passet. Hänger på styret gör jag inte. Har en helt vanlig, jättega
Quote from Fredrik Närenfors on 29 June 2009, 21:47Cykelhandskar med gel rekommenderas inte av de som förstår sig på sånt här. Typ Sheldon Brown.
De påstår att gelen har en förmåga att flytta runt lite och till slut ligger kuddarna och trycker ännu värre på fel ställer. Lite tjockare vaddering bara och så
Cykelhandskar med gel rekommenderas inte av de som förstår sig på sånt här. Typ Sheldon Brown.
De påstår att gelen har en förmåga att flytta runt lite och till slut ligger kuddarna och trycker ännu värre på fel ställer. Lite tjockare vaddering bara och så
Quote from Funbeat user on 29 June 2009, 21:49Gå till en bra idrottsmassör, på mig var det nerverna som var i kläm i axeln. Kunde knappt använda handen, ingen kraft. + nya cykelhandskar. Jag domnar aldrig mer:-)
Gå till en bra idrottsmassör, på mig var det nerverna som var i kläm i axeln. Kunde knappt använda handen, ingen kraft. + nya cykelhandskar. Jag domnar aldrig mer:-)