Quote from Guest on 20 August 2008, 22:54Idag så blev det en längre tur(30km) än vad jag trodde, vilket i och för sig var bra.-)
Problemet kom när jag skulle äta mat, hade vädligt svårt att få i mig något. Kände mig inte speciellt hungrig trots bra mat som jag oftast tycker om. När jag väl f
Idag så blev det en längre tur(30km) än vad jag trodde, vilket i och för sig var bra.-)
Problemet kom när jag skulle äta mat, hade vädligt svårt att få i mig något. Kände mig inte speciellt hungrig trots bra mat som jag oftast tycker om. När jag väl f
Quote from Funbeat user on 20 August 2008, 23:04Jag upplever det titt som tätt att det är svårt att äta efter långpass. Det som jag har gjort är istället att när jag kommer hem så försöker jag få i mig vatten och någon form av återhämtningsdryck(sort efter smak och tycke) för att sedan vänta ca en halv
Jag upplever det titt som tätt att det är svårt att äta efter långpass. Det som jag har gjort är istället att när jag kommer hem så försöker jag få i mig vatten och någon form av återhämtningsdryck(sort efter smak och tycke) för att sedan vänta ca en halv
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 08:55Det har jag också upplevt efter ngt hårdare pass. Och jag gör likadant. Dricker bara vatten när jag kommer hem. Det räcker för mig, för jag kör inte så långa pass som 30 km. Efter stretch och dusch kan jag möjligen få i mig ngt lättare och efter ytterliga
Det har jag också upplevt efter ngt hårdare pass. Och jag gör likadant. Dricker bara vatten när jag kommer hem. Det räcker för mig, för jag kör inte så långa pass som 30 km. Efter stretch och dusch kan jag möjligen få i mig ngt lättare och efter ytterliga
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 09:44Känner igen det där. Speciellt brukar jag ha svårt att äta efter långpass om det varit varmt, blir nästan spyfärdig och kan inte äta fast jag vet att jag behöver fylla på. Kanske beror det på dålig vätskebalans eller saltbrist eller liknande?
Brukar ialla
Känner igen det där. Speciellt brukar jag ha svårt att äta efter långpass om det varit varmt, blir nästan spyfärdig och kan inte äta fast jag vet att jag behöver fylla på. Kanske beror det på dålig vätskebalans eller saltbrist eller liknande?
Brukar ialla
Quote from Camilla Höög on 21 August 2008, 10:02Efter alla mina långa pass tar det tid. Efter tävlingar tar det oftast 3-5 timmar innan jag kan börja äta ordentligt. Innan dess får man helt enkelt äta smått och ofta.
Efter alla mina långa pass tar det tid. Efter tävlingar tar det oftast 3-5 timmar innan jag kan börja äta ordentligt. Innan dess får man helt enkelt äta smått och ofta.
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 10:03Efter långa träningspass så brukar det ta runt en timme innan jag känner för mat, men tar man bara en återhämtningsdryck så är det inga problem.
Efter tävling då jag tagit ut mig fullständigt, kan det dock ta rätt lång tid innan jag kan äta överhuvudtage
Efter långa träningspass så brukar det ta runt en timme innan jag känner för mat, men tar man bara en återhämtningsdryck så är det inga problem.
Efter tävling då jag tagit ut mig fullständigt, kan det dock ta rätt lång tid innan jag kan äta överhuvudtage
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 10:03Själv tror jag att det absolut har att göra med vätskebalans och energiunderskott etc. Förut drack eller at jag aldrig nagot under mina träningspass, oavsett längd pa passen. Jag madde alltid jättedaligt efter ett langpass, var spyfärdig och madde ibland
Själv tror jag att det absolut har att göra med vätskebalans och energiunderskott etc. Förut drack eller at jag aldrig nagot under mina träningspass, oavsett längd pa passen. Jag madde alltid jättedaligt efter ett langpass, var spyfärdig och madde ibland
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 10:26Efter långpass har är jag riktigt hungrig och lyckas trycka i mig massa mat ganska fort. Sen ligger jag på golvet med världens magkramp och har väldigt, väldigt ont. Det är inte kul. Jag brukar försöka att bara äta en frukt när jag kommer hem, för att det
Efter långpass har är jag riktigt hungrig och lyckas trycka i mig massa mat ganska fort. Sen ligger jag på golvet med världens magkramp och har väldigt, väldigt ont. Det är inte kul. Jag brukar försöka att bara äta en frukt när jag kommer hem, för att det
Quote from Catharina Brattlin on 21 August 2008, 10:38Jag har inga längre erfarenheter av löpning (max 23 km) men har aldrig mått illa eller fått magont efter de längre passen. Jag dricker min gainer direkt efter och lagad mat inom en timme efter gainern. Utan problem.
Man har väl olika känsliga magar, helt
Jag har inga längre erfarenheter av löpning (max 23 km) men har aldrig mått illa eller fått magont efter de längre passen. Jag dricker min gainer direkt efter och lagad mat inom en timme efter gainern. Utan problem.
Man har väl olika känsliga magar, helt
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 10:45Ja, jag har gett upp att hitta något "bot". Jag ser det som att magen måste härdas/tränas upp precis som alla andra delar av kroppen, som leder och dylikt. Mina magkramper är också mycket värre om jag inte sprumgit på ett tag eller om jag tar ut mig mycke
Ja, jag har gett upp att hitta något "bot". Jag ser det som att magen måste härdas/tränas upp precis som alla andra delar av kroppen, som leder och dylikt. Mina magkramper är också mycket värre om jag inte sprumgit på ett tag eller om jag tar ut mig mycke