Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Efter långpass dricker jag ordentligt och väntar tills magen påkallar min uppmärksamhet och det kan ibland dröja en stund. Samma sak efter en mara. Svårt att kasta i sig en massa mat på en gång. Bara att lyssna på kroppen helt enkelt.

Jag har som sagt redan testat, och det är inte skönt att lära om kroppen att acceptera mat under löpningen eller direkt efter den, men det går. Man måste bara vara tillräckligt envis och tänka lite på vad man stoppar i huvudet.

Provade att springa interv

Men...
Någon gång har jag hört att det är viktigt att äta väl efter träning och tävling. Man har ca: 20-30 min på sig att fylla på efter ansträngning. Om inte, så börjar kroppen bryta ned musklerna för att tillgodogöra sig energi. Vet inte om det är så el

Träning i sig är katabolt (nedbrytande) om det är det du menar?

Fia-Lotta och Lady G: Jag har försökt lära min mage att ta emot mat efter hårt pass under en himla massa år. Den vill inte!
Likadant med mat före: den vill inte det heller.
Är det psykiskt? Det känns inte så. Kanske dags att ge upp, och lyda magen?
Småä

Du kanske bara inte hittat rätt mängd av rätt livsmedel?
Vissa saker stör ju magen mer än andra och vad som stör vilken mage är otroligt individuellt, jag vet att en del magar reagerar ganska livligt på lök, bönor och kål (helst i kombination också för ma

Nä, inte ger jag mej på att äta lök, bönor och kål strax före eller strax efter ett pass!
😀

Lovar, jag har provat det mesta. Magen vill inte, vill inte..
Men efter ett vanligt lugnt träningspass går det fint att äta nån timma efter, no problems..!

Just den kombinationen har raket-potential (det går i mack 2 in på toaletten) så det kan jag nog förstå om du inte vill testa 🙂

Anna: Om du kan småäta så är väl det helt OK. 🙂

Ja, absolut. jag ser det inte som ett jättestort problem.
Frågan var om man skulle lyssna på magen eller trotsa den. Och om man kan lära den uppföra sig som vetenskapen vill. (DVS äta direkt efter ansträngning och i rätt mängd.) Eller om vi helt enkelt ä