Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 15:39När jag sprungit riktigt långt brukar jag också tappa aptiten. Dricka brukar däremot fungera, så drickbar fruktyoghurt eller smoothies är min räddning. Det kan jag stjälpa i mej innan jag sover en stund.
När jag sprungit riktigt långt brukar jag också tappa aptiten. Dricka brukar däremot fungera, så drickbar fruktyoghurt eller smoothies är min räddning. Det kan jag stjälpa i mej innan jag sover en stund.
Quote from Funbeat user on 23 August 2008, 19:53Jag mår sällan illa efter långpassen (30+ km), men aptiten tar ofta nån timme eller två innan den kommer tillbaka. Jag äter och dricker alltid under mina långpass, så jag är inte helt under isen när jag kommer hem. Brukar få i mig en återhämtningsdryck in
Jag mår sällan illa efter långpassen (30+ km), men aptiten tar ofta nån timme eller två innan den kommer tillbaka. Jag äter och dricker alltid under mina långpass, så jag är inte helt under isen när jag kommer hem. Brukar få i mig en återhämtningsdryck in
Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 07:53Har svårt att äta efter långpass och intervaller, men ännu värre är det efter tävling. Kroppen är stressad och bortprioriterar matsmältningen.
Och jag är övertygad om att vi funkar olika där. Några kan ju till exempel äta strax innan de ger sig ut och spr
Har svårt att äta efter långpass och intervaller, men ännu värre är det efter tävling. Kroppen är stressad och bortprioriterar matsmältningen.
Och jag är övertygad om att vi funkar olika där. Några kan ju till exempel äta strax innan de ger sig ut och spr
Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 08:07Jag mår sällan illa, men är inte hungrig direkt efter riktigt långa långpass. Fast visst har det hänt att jag mått illa - det har ju du Sebastian fått vara vittne till. Urk - satt i baksätet på bilen efter 5,5 mils löpning och trodde jag skulle kräkas....
Jag mår sällan illa, men är inte hungrig direkt efter riktigt långa långpass. Fast visst har det hänt att jag mått illa - det har ju du Sebastian fått vara vittne till. Urk - satt i baksätet på bilen efter 5,5 mils löpning och trodde jag skulle kräkas....
Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 18:43Jo, det kan ställa till det när man springer längre eller hårdare än man är van vid. (H)
Jo, det kan ställa till det när man springer längre eller hårdare än man är van vid. (H)
Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 19:17Absolut! 55 km, varav sista milen mer eller mindre på ett ben pga ett knä som "la av" mitt ute i skogen är inget att rekommendera. Man kan bli illamående av mindre. 🙁 Fast jag kräktes i alla fall inte ner Magnus bil. 🙂
Absolut! 55 km, varav sista milen mer eller mindre på ett ben pga ett knä som "la av" mitt ute i skogen är inget att rekommendera. Man kan bli illamående av mindre. 🙁 Fast jag kräktes i alla fall inte ner Magnus bil. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 August 2008, 21:10Visst går det att träna sig till att äta både direkt före löpning, under själva löpningen och direkt efter löpning. Det är helt och hållet en vanesak.
Ja, det smakar eländigt i början.
Ja, man kan må illa också.
Ja, det går över.Been there, done that
Visst går det att träna sig till att äta både direkt före löpning, under själva löpningen och direkt efter löpning. Det är helt och hållet en vanesak.
Ja, det smakar eländigt i början.
Ja, man kan må illa också.
Ja, det går över.
Been there, done that
Quote from Elias Engqvist on 24 August 2008, 21:38Efter RIKTIGT långa tävlingar kan jag bli så torr i halsen nästan som en infektion och kan inte äta för det. Annars har jag inga problem att äta 🙂 nån annan som känt det?
Efter RIKTIGT långa tävlingar kan jag bli så torr i halsen nästan som en infektion och kan inte äta för det. Annars har jag inga problem att äta 🙂 nån annan som känt det?
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 07:59Christer: Det är säkert farten du springer i när du tävlar som gör att du blir torr i halsen. Öppen munn och flåsande alltså. Jag har kännt samma sak någongång, sveda långt bak i svalget.
Sen är jag inte så säker på att alla kan träna sig till att äta di
Christer: Det är säkert farten du springer i när du tävlar som gör att du blir torr i halsen. Öppen munn och flåsande alltså. Jag har kännt samma sak någongång, sveda långt bak i svalget.
Sen är jag inte så säker på att alla kan träna sig till att äta di
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 08:04Uttorkad! Du dricker för lite.
Uttorkad! Du dricker för lite.