Quote from Catharina Brattlin on 13 March 2010, 16:03Lars, för egen del kan det räcka med 6-8 veckor av massagefrånvaro för att vaderna ska kännas som betongklumpar och påverka mitt löpsteg. Sen inbillar jag mig att vinterns underlag - om Du, som jag har sprungit mycket ute - har gett mycken besvär hos mång
Lars, för egen del kan det räcka med 6-8 veckor av massagefrånvaro för att vaderna ska kännas som betongklumpar och påverka mitt löpsteg. Sen inbillar jag mig att vinterns underlag - om Du, som jag har sprungit mycket ute - har gett mycken besvär hos mång
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 16:16Sylvia - Ja, det kändes så. Jag som tyvärr inte har så gott förtroende för vården fick ändra uppfattning när jag kontaktade vårdcentralen och fick tag i henne. Hon tog mig verkligen på allvar, och har kontaktat mig efteråt också för att följa upp. Nästa g
Sylvia - Ja, det kändes så. Jag som tyvärr inte har så gott förtroende för vården fick ändra uppfattning när jag kontaktade vårdcentralen och fick tag i henne. Hon tog mig verkligen på allvar, och har kontaktat mig efteråt också för att följa upp. Nästa g
Quote from Catharina Brattlin on 13 March 2010, 16:17Härligt när man kan få adekvat hjälp istf enbart nödlösningar.
Jag har lite tur, jag. Har en svåger som är sjukgymnast. 🙂
Härligt när man kan få adekvat hjälp istf enbart nödlösningar.
Jag har lite tur, jag. Har en svåger som är sjukgymnast. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 16:41Det är ju ännu bättre. 🙂 Hjälpen alltid nära till hands.
Det är ju ännu bättre. 🙂 Hjälpen alltid nära till hands.
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 18:13Mari: Det låter ju hoppfullt! Vad var det för övningar du fick?
Sylvia: Ska kanske prova att gå till en massör. Tack för tipset!
Mari: Det låter ju hoppfullt! Vad var det för övningar du fick?
Sylvia: Ska kanske prova att gå till en massör. Tack för tipset!
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 10:39Det är svårt att beskriva så här, men det var två olika typer av övningar. Den ena handlar om att resa sig upp och sätta sig ner, väldigt kontrollerat på ett ben. Alltså det ben där du har problem. Men att göra det med foten och knät i en rak position, oc
Det är svårt att beskriva så här, men det var två olika typer av övningar. Den ena handlar om att resa sig upp och sätta sig ner, väldigt kontrollerat på ett ben. Alltså det ben där du har problem. Men att göra det med foten och knät i en rak position, oc
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 13:16Tack för det. Den första övningen har jag redan gjort ett tag, så då är jag väl på rätt spår. Den andra ska jag prova snart.
Tack för det. Den första övningen har jag redan gjort ett tag, så då är jag väl på rätt spår. Den andra ska jag prova snart.
Quote from Funbeat user on 15 March 2010, 13:17En bild som visar att tårna förmodligen får jobba en del under snabb löpning. Dessutom ännu mer om det är uppförsbacke.
BILD:http://karlesmontalt.files.wordpress.com/2007/10/jeremy-wariner.jpg
En bild som visar att tårna förmodligen får jobba en del under snabb löpning. Dessutom ännu mer om det är uppförsbacke.
BILD:http://karlesmontalt.files.wordpress.com/2007/10/jeremy-wariner.jpg
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 16:59Hur har det gått för er med detta problem?
Jag har/hade ett liknande, som yttrade sig som en klassisk Plantar Fasciitis. Efter några veckors komplett uppehåll, stretchande och styrketräning, verkar det vara bra. Om jag nu trycker på just denna sena som g
Hur har det gått för er med detta problem?
Jag har/hade ett liknande, som yttrade sig som en klassisk Plantar Fasciitis. Efter några veckors komplett uppehåll, stretchande och styrketräning, verkar det vara bra. Om jag nu trycker på just denna sena som g
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 17:52(Kopierar från annan tråd.) Så här jag har gjort:
1. Vilat från löpning i 20 dagar (nästan).
2. Rehabtränat muskler i fötter, underben och höft.
3. Träffat en ortoped och skaffat nya hålfotsinlägg.
4. Tejpat den onda foten med sporttejp.
5. Avstått från
(Kopierar från annan tråd.) Så här jag har gjort:
1. Vilat från löpning i 20 dagar (nästan).
2. Rehabtränat muskler i fötter, underben och höft.
3. Träffat en ortoped och skaffat nya hålfotsinlägg.
4. Tejpat den onda foten med sporttejp.
5. Avstått från