Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningProblem med tåsena?
You need to log in to create posts and topics.

Jag skrev om ett liknande här: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=727001

Sitter i efter 1 veckas vilande så blir alternativträning för mig ett tag.

Jag har en fundering angående problem med denna senan (plantar fascia). Antag att problemen uppstår för att den ansträngs för mycket. Då är frågan vad det är för situation där den ansträngs hårdare?

Av de två övningar som brukar rekommenderas är dels att

...eller så springer man i snömodd i flera månader och biter ihop när det gör ont. (#)

Ärligt talat så är jag också inne på den teorin - det här med frånskjutet, och nästintill övertygad om att det är det som har gjort att jag, på måndag, ska till min na

Varför måste så mycket dyrt göras?
Räcker inte vila och alternativ träning 1 månad eller så?
Typ cykel/vattengympa etc...

Jag har bara känningar nu när jag promenerar raskt eller springer och det är inte på smärtstadiet, bara lite dovt. Ingen svullnad/in

Jag prioriterar min kropp och välmående när det gäller pengar. Har inga problem med att lägga pengar på t ex helkroppsmassager var fjärde vecka eller andra "behandlingar" framför annat som kostar. Man väljer själv. 🙂

Lioa, jag har några långlopp plane

Jag tycker det låter som du har dina prioriteringar rätt Sylvia, ingen kritik på det, men listorna på behandlingar var långa.
Har naprapati ens vetenskapligt stöd? Varför inte bara en pedikyr med fotmassage istället?

Pedikyr och fotmassage ingår i "behandlingar". 😉

Jag har goda erfarenheter av naprapati, då jag efter förra årets varv fick löparknä, som jag försökte stretcha och vila bort. Fungerade inte ett skit, kan jag säga! Naprapaten körde tre täta behandlingar