Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPronation och ont i knät
You need to log in to create posts and topics.

Här är jag Peter! 😉

Mitt råd liknar AM:s. Sök upp t ex en sjukgymnast eller liknande profession, som kan bedöma Ditt rörlesemönster, både när Du går och när Du springer. H*n kan även titta efter olika mycket utvecklad muskulatur, vilket tyder på någon t

Mycket bra skrivet Sylvia! Precis så är det.

Tack AM! Precis som Du, berättar jag bara om mina egna erfarenheter, då jag har kunnat träna bort både löparknän i båda knäna, plantarfasciiter i båda fötterna och ett piriformissyndrom. Symtomen har aldrig kommit tillbaka.

Visst, det är ett jäkla jobb

Jag håller också med Sylvia och AM. Att linda in sig i gips hjälper inte - kroppen är gjord för att klara sig själv - att vi får ont är oftast för att vi länge levt med onaturliga stöd i livet: stela skor, bilar, hissar mm som gjort oss till ett skelett d

Mina skor logger runt eller strax över tusenlappen - förutom icebugsen (som åker på idag). Just pronationsskor verkar vara dyra.

Förra årets modell av orieterringsskor brukar kosta 900.1000:- Tex X-talon 212 och Mudclaw 270 (om man får tag i dem).

Någon som kan rekommendera en sådan sjukgymnast, som "kan" löpning och löpare?

Vi har ju en här på funbeat som bor i stockholm - om det passar: http://www.funbeat.se/person/overview.aspx?PersonID=106659

Jag har själv problem med att min svanskota ibland kommer i fel läge vilket resulterar i att mitt ena ben blir c:a 1.5 cm längre än det andra. Går jag för länge med detta utan att sjukgymnast vrider rätt på ryggen så får jag problem med vänster knä, trots

Min kiropraktor är guld värd när jag behöver honom Så det så! 🙂