Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPronation och ont i knät
You need to log in to create posts and topics.

tack för svaren - jag fick oxå "Ont i knäet" på marathon. har fått råd att träna löpskolning och stretch övningar.

Jag håller med om att du säkert behöver funktionell träning o dyl för att komma tillrätta med assymetrin.

Men det här är också värt att beakta "En annan konstig grej är att tempospringer så får jag inte ont? Mycket märkligt. "

Det är vanligt att man har

Mycket olika svar jag fått. Nu vet jag inte riktigt vilket ben jag ska stå på?

Hursomhelst ÄR det tydligt att jag är sned. Om det beror på att mitt ena ben bokstavligen är kortare än det andra eller om det bara är som Sylvia skriver? DVS om det ser ut s

Fröken Pickalurv ska lyfta telefonen och ringa 040 - 611 05 01 och beställa en tid för funktionskontroll :-).

Ju mindre steg du tar desto mindre behöver bäckenet rotera vilket gör att du får mindre ont. Power walkar du nåt så ska du sluta med det tills d

Jag tycker det verkar som att det är lättare att få besvär utav löparknä när man inte tränat löpning så länge, och kanske ökar upp sin träning lite för snabbt, så var det i alla fall för mej. Senaste 25 åren har jag inte kännt av några knäproblem.

Nu har jag nog kommit fram till vad det var för fel på mitt knä. Det var nog så enkelt som att jag hade överansträngt det. Jag vilade från löpningen i en vecka och tränade annat istället. Fram till i fredags körde jag spinning och styrketräning av benen o

För mig är svaret: Ja.

Kontrollera genom att lägga dig ner sträck ut och gör följande en gång:

BILD:http://www.kiropraktorcentrum.com/images/kiro/stretch/brygga1_b.jpg

Sträck ut och låt någon se om ditt ena ben är längre än det andra.

Är det skillnad

Tack Emil! Ska testa den så fort någon finns till hands för att checka benläget.