Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 17:31Du kan kanske skriva lite mer? Jag vad termerna innebär, men jag är osäker på hur jag skall lägga upp träningen om jag främst vill prioritera bättre fettförnränning. Hur periodiserar jag och hur ökar jag belastningen?
Du kan kanske skriva lite mer? Jag vad termerna innebär, men jag är osäker på hur jag skall lägga upp träningen om jag främst vill prioritera bättre fettförnränning. Hur periodiserar jag och hur ökar jag belastningen?
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 17:37Normalt cykelupplägg är med flytande gränser.
Kvartal 1: Styrka & distans
Kvartal 2: Distans & styrka delvis fart
Kvartal 3: Distans & fart (tävlingar)
Kvartal 4: Fart & distans (tävlingar)
Normalt cykelupplägg är med flytande gränser.
Kvartal 1: Styrka & distans
Kvartal 2: Distans & styrka delvis fart
Kvartal 3: Distans & fart (tävlingar)
Kvartal 4: Fart & distans (tävlingar)
Quote from Kerstin Söderquist on 19 September 2010, 22:29Men P tackför svaret. men kan jag redan o har pratat med polar många ggå om detta men jag kan komma till maxpuls ganska lät tycker jag, tex i måndas kom jag till max och i onsdas var jag NÄSTAN där igen utan att DÖ på cyken.....
Men en sak till, kanske
Men P tackför svaret. men kan jag redan o har pratat med polar många ggå om detta men jag kan komma till maxpuls ganska lät tycker jag, tex i måndas kom jag till max och i onsdas var jag NÄSTAN där igen utan att DÖ på cyken.....
Men en sak till, kanske
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 23:05Maxpuls kommer man definitivt inte lätt till, då har du ställt in den fel.
Enklast att testa är genom att ge allt vad du bara kan under t.ex. 4 minuter. Då bör du hinna upp i maxpuls, och när du tror att du är där så tar du i ytterligare lite mer och ser
Maxpuls kommer man definitivt inte lätt till, då har du ställt in den fel.
Enklast att testa är genom att ge allt vad du bara kan under t.ex. 4 minuter. Då bör du hinna upp i maxpuls, och när du tror att du är där så tar du i ytterligare lite mer och ser
Quote from Kerstin Söderquist on 19 September 2010, 23:13jag tycker oxå det är fel att nå maxplus två ggå i V. men nästa V ska jag testa en ggå till på riktigt, då får vi ser om jag kommer ditt lätt när kjag kommer till eller inte.
Samtidigt vet jag när jag kommer till 95-100% av maxplus då vägrar koppen lud
jag tycker oxå det är fel att nå maxplus två ggå i V. men nästa V ska jag testa en ggå till på riktigt, då får vi ser om jag kommer ditt lätt när kjag kommer till eller inte.
Samtidigt vet jag när jag kommer till 95-100% av maxplus då vägrar koppen lud
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 00:02"Men P tackför svaret. men kan jag redan"
Ja ja allt jobb i onödan då 😉 Nej då det var det inte.
Men kan det vara så att du då lagt in ett allt för lågt max pulsvärde. För maxpulsen! Nej den kommer då jag inte upp i med lätthet. Det kostar att komma u
"Men P tackför svaret. men kan jag redan"
Ja ja allt jobb i onödan då 😉 Nej då det var det inte.
Men kan det vara så att du då lagt in ett allt för lågt max pulsvärde. För maxpulsen! Nej den kommer då jag inte upp i med lätthet. Det kostar att komma u
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 17:47Det är nog ganska få som verkligen kommer upp i maxpuls, om det testar det själva på landsvägen.
En bekant till mig som har elittränat på cykel, berättade att inte ens elitcyklister klarar av det. Vid någon undersökning hade mindre en hälften av en grupp
Det är nog ganska få som verkligen kommer upp i maxpuls, om det testar det själva på landsvägen.
En bekant till mig som har elittränat på cykel, berättade att inte ens elitcyklister klarar av det. Vid någon undersökning hade mindre en hälften av en grupp
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 17:49Pröva ett lagtempo med bättre cyklister så kommer du upp i maxpuls om du har huvud för det.
Pröva ett lagtempo med bättre cyklister så kommer du upp i maxpuls om du har huvud för det.
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 18:56Ja, det där med lagtempo med bättre cyklister ... det är jag ofta med om (finns många som är bättre cyklister). Det är käääämpigt. Vi pratar ibland om pulsklockor, träningsprogram osv ... men det är inget jag har råkat ut för som klämmer så mycket kraft u
Ja, det där med lagtempo med bättre cyklister ... det är jag ofta med om (finns många som är bättre cyklister). Det är käääämpigt. Vi pratar ibland om pulsklockor, träningsprogram osv ... men det är inget jag har råkat ut för som klämmer så mycket kraft u
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 19:05Men det blir bättre efter hand.
Men det blir bättre efter hand.