Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPuls under sömn
You need to log in to create posts and topics.

Är det inte så att pulsen kan gå UNDER vilopuls när man sover? Eller har jag missuppfattat, är det den lägsta erhållna pulsen på natten som räknas som vilopuls?

http://beta.marathon.se/fraga-coachen/17033

He, inte var det riktigt svar på frågan, men tack ändå.

Jo, för om du gör som coachen föreslår (och räknar ut ett genomsnitt på morgonen i en veckas tid) kommer du nästan garanterat få ett högre värde än det lägsta du kan mäta upp under sömn - ergo pulsen kan gå under vilopulsen.

Händerna på täcket.

Japp, min nattvilopuls är också toppig. Det tar ca 2min att komma ner till vilopuls, som sedan är basen under hela natten. därifrån skjuter pulsen upp till så högt som 80 /min under visa faser, däremellan ligger den konstant på vilopulsen.

Måste bara inskjuta att jag älskar FB. Här finns det massor av nördiga diskussioner där jag lär mig massor av intressanta saker. Nu har jag blivit intresserad av att mäta min puls på natten också. 😀

Krister, för mig var det tvärt om!

Annica, det jag undrar är om pulsen i vila var högre än pulsen på natten, och det svarade han faktiskt inte på. Men det verkar ju onekligen vara så.

Undrar om lägsta nattpulsen varierar med form och sjukdom på samma sä

Fanken Frida - nu måste jag ju snart prova bara för att se hur sjuklig jag är *s*

Jag har mätt en gång under natten och då pendlade min puls mellan 45 och 61. Min "normala" vilopuls ligger på ca 52-57 (beroende på hur tränad jag är) och den absolut lägsta puls jag mätt upp som vilopuls, när jag var som bäst tränad, är 47.