Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

hmm är det mig eller klockan det är fel på?

BILD:http://i.imgur.com/oeNVv.jpg

Jag kan inte förklara det på nåt annat sätt än att ett hjärta är en muskel. Dess arbete är inte statiskt. Lika lite som övriga muskler.

En kall vindpust påverkar, likaså en klunk kallt vatten. Springer man mestadels i gassande sol, men kommer in i ett s

tack för den kommentaren Sylvia! jag undrade om någon sett samma. Det är ju riktigt att vi inte vet hur hjärtat arbetar förrän vi mäter det...jag skall prova med att låna en annan 305:a efter påsk så får vi se hur det ser ut, men medge att lite skumt ser

Jag ser inget skumt alls i det, Tony. Kroppen och dess funktioner är aldrig statiska. De varierar. Hela tiden. Inget konstigt alls.

Jag säger att Din pulskurva är helt normal. 🙂

Jag skulle iofs sätta mina pengar på att det är ett mätfel av pulsklockan. Kurvan ser spontant inte "naturlig" ut, naturliga variationer borde vara långsammare tycker jag utan att veta varför.

Jag gissar på dålig medelvärdesbildning e.d. Kan du inte slå

nja medelvärdesbildning ändrar ju inte mätvärdena utan bara det visade resultatet...som sagt har jag mätt både med 1-sek registrering och med smart track, det blir ingen skillnad. Dippen är ca 10slag djup/30sek bred bara det att de är så lika är rätt skum

Det enklaste vore om du erkände att du rapar när du springer. 😉

kanske samma effekt i båda ändar?...:-)

Nej, självklart ändrar inte medelvärdesbildning i Sporttracks på det uppmätta datat Jag menade bara om du vill slippa se snabba variantioner som antagligen ändå kommer sig av mätfel.

Jag ser inga såna dippar som du har på mitt data från min FR305. Kurvo

Mätt puls faller snyggt med ett-två slag per sekund till ett minvärde och stiger sedan upp igen med samma hastighet. Skall testa mera kommande vecka, både andra personer och med annans pulsband på mig.