Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Man kan ändra medelvärdesbildningen för tex pulsen under:
Inställningar/Analys

Om man vill se pulsdata kan man exportera den som kommaseparerad fil under:
Ändra aktivitet/dataspår
(Kommer då ut som sekunder/puls i två kolumner)

Hej.
Jag har samma problem men vill gärna lyfta frågan igen för att se om det är någon som har ett svar på frågan om detta är nåt att bry sig om.
Ifall jag bara tittar på pulskurvan med Smoth, utjämning, på så ser det normalt ( ganska iaf:)) ut. Men om ja

Intressant med någon som har samma "problem"!
Jag har frågat några olika läkare på företagshälsovården men inte fått något svar på denna fråga. Inte mer än att det nog inte är något farligt om man inte känner av det (vilket jag inte kan säga att jag gör..

Jag har testat att rycka på lap varje gång jag rapat senaste passet för att kunna se om det kommer en dipp vid rapen/lapet, och det verkar vara rapen som ger dipparna för min del. Ska testa igen för jag glömmer av det hela tiden.

Det är absolut raparna som gör det. Vid varje rap går pulsen från t.ex. 165 ner till 145 och vänder där sakta upp till 165 igen. Hela förloppet tar ca 20-30 sekunder. Inget att fästa sig vid känns det som.

På tal om dippar, har en FR410 med fotenhet parad, märker att vid varje km har jag 0min/km tempo, dessa faller in med att jag har auto-lap på varje km och får en popupp "notis" i displayen som visar tiden för senaste km. Kan det var något liknande för dig

I mitt fall är jag nu tvärsäker på att det är raparna, även väldigt små rapar. Nu kollar jag på klockan varje gång jag rapar och det stämmer till 100%. Varje gång jag rapar, oavsett hög eller låg puls,så sjunker pulsen rejält, den går på ca 5-8 sek ner 10