Quote from Guest on 29 March 2010, 11:30Hej
Har sökt (lite snabbt) i forumen efter svar på denna fråga men inte riktigt hittat något. Ber om ursäkt ifall jag tar upp ett redan behandlat ämne.
Ska iväg till staterna och tänkte skaffa en pulsklocka, mest för att lära mig hur sådan träning funge
Hej
Har sökt (lite snabbt) i forumen efter svar på denna fråga men inte riktigt hittat något. Ber om ursäkt ifall jag tar upp ett redan behandlat ämne.
Ska iväg till staterna och tänkte skaffa en pulsklocka, mest för att lära mig hur sådan träning funge
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 11:40Jag sätter min pulsklocka för handled på styret. Om inte annat för att inte få ojämn bränna på handlederna.
Jag sätter min pulsklocka för handled på styret. Om inte annat för att inte få ojämn bränna på handlederna.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 12:17Det spelar förmodligen ingen större roll. Man stirrar inte på klockan hela tiden ändå. Överskrider man maxtröskeln för pulsen, behöver man ingen klocka för att tala om det. Det märker man.
När man har kommit in i det, så känner man av sina olika nivåer.
Det spelar förmodligen ingen större roll. Man stirrar inte på klockan hela tiden ändå. Överskrider man maxtröskeln för pulsen, behöver man ingen klocka för att tala om det. Det märker man.
När man har kommit in i det, så känner man av sina olika nivåer.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 12:41Personligen irriterar jag mig på armbandsur när jag cyklar, jag har mycket hellre klockan runt styret, av bekvämlighetsskäl.
Jag väntar precis på en Garmin Edge 500, så det är lite tidigt för mig att uttala mig om den, men det jag ville åt var att kunna
Personligen irriterar jag mig på armbandsur när jag cyklar, jag har mycket hellre klockan runt styret, av bekvämlighetsskäl.
Jag väntar precis på en Garmin Edge 500, så det är lite tidigt för mig att uttala mig om den, men det jag ville åt var att kunna
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 12:43Jag har den på styret. Lättare att få överblick och även att komma åt knappar. Att fumla med höger arm på vänster tycker jag påverkar balansen ganska mycket.
Jag har den på styret. Lättare att få överblick och även att komma åt knappar. Att fumla med höger arm på vänster tycker jag påverkar balansen ganska mycket.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 13:20Tack för era synpunkter.
@Jesper: ska kolla upp Sverige lite mer noggrant. Än så länge har jag bara gjort en grov benchmark mellan cyclecomponents och de cykelaffärer på manhattan som hade priser på nätet. Men redan där fanns det hundralappar att tjäna p
Tack för era synpunkter.
@Jesper: ska kolla upp Sverige lite mer noggrant. Än så länge har jag bara gjort en grov benchmark mellan cyclecomponents och de cykelaffärer på manhattan som hade priser på nätet. Men redan där fanns det hundralappar att tjäna p
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 13:32Thomas,
Samma sak vad gäller http://www.bike-discount.de
Det är inte allt som skiljer sig, men jag har för mig att Polarprodukter gör det, framförallt priset på tillbehör (kadenssensor, IrDa (infraröd) sändare).
Thomas,
Samma sak vad gäller http://www.bike-discount.de
Det är inte allt som skiljer sig, men jag har för mig att Polarprodukter gör det, framförallt priset på tillbehör (kadenssensor, IrDa (infraröd) sändare).
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 15:30Stilpolisen säger: pulsklocka på armen och cykeldator på cykeln.
Stilpolisen säger: pulsklocka på armen och cykeldator på cykeln.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 15:31Pulsklocka och cykeldator är ju samma sak för den moderne cyklisten.
Pulsklocka och cykeldator är ju samma sak för den moderne cyklisten.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 16:25Pulsklockan ska sitta på styret såklart!
Om du ligger i en klunga i 40-50 km/h så vill du nog inte ha nån idiot som ska kolla pulsen/hastigheten/tiden osv och lyfter upp armen o börjar vingla till... De e små marginaler i en klunga o de gör jäkligt ont at
Pulsklockan ska sitta på styret såklart!
Om du ligger i en klunga i 40-50 km/h så vill du nog inte ha nån idiot som ska kolla pulsen/hastigheten/tiden osv och lyfter upp armen o börjar vingla till... De e små marginaler i en klunga o de gör jäkligt ont at