Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPulsklocka på handleden kontra st …
You need to log in to create posts and topics.

Det är därför jag undviker motionslopp i mesta möjliga mån.

På tävling gäller det att plocka ut vilka som är fara för sig själv o andra.
Sedan gäller det att inte sitta på deras hjul i onödan.

Hmm. Då är det bara jag som tittar på min cykeldator även i klungor då kanske.. Fast jag kanske är kontrollfreak då.. Används den bara vid träning så e de ju en annan sak.

Vad jag ville ha sagt var ivf att jag tycker att man bör undvika alla saker som gö

Den är ganska utsatt vid en vurpa.

I och för sig, men jag har ett par ärr på vänster vristen som jag gärna hade bytt ut mot en förstörd klocka (gled några meter på asfalten med armen mellan den och huvudet).

I det läget hade jag gärna glidit på en klocka istället.

Men jag har inte en på

Jag har en Polar RS300x och den är ganska allround. Men kan inte kompletteras med hastighetssensor och kadens och känns därför inte så "cykel". Den fungerar bara med webbvarianten av analysprogram och kan inte visa pulsen över tid utan bara tid i respekti

Garmin har en kombinerad kadens- och hastighetssensor.

Jag har CS400 och är helt nöjd. Men som Fredrik säger, så kan du nog få allt till Garmin 500 också. Men jag har sett mer reklam för den än jag har sett att folk har det på lager. Det har kanske lossnat nu. Jag har inte följt med längre eftersom jag är nöj

De har rätt OK pris på Edge500 på EmporioLive. Komplettera sedan med t.ex. en PowerTap.

Har suttit på Garmin.se en stund nu. Verkar som om man väljer kadens/hastighetsmätaren så loggas sträckan av den istf GPS.

Har jag fattat rätt att man med Edge500 kan lägga över en bana som man sedan får navigering på?

Om inte annat verkar den kunna ge

Hej på er.

För min del ser jag både fördelar och nackdelar med att ha den endast på armen eller på styret. Så är det med det mesta här i livet.+ & -.

Därför har jag en på armen och en på styret och då ser jag bara fördelarna.

Vänligen

P.