Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPulsklocka på handleden kontra st …
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik: ok, så här då: om saken har ett armband hör den hemma på armen, annars på cykeln.

F.ö. har man andra - större - problem med cyklister som får för sig att under tävling fokuserar på hur många slag pulsmätaren visar istället för på vad som händer

Min Suunto har inte ett armband utan en manlig fastspänningsanordning. Vilket gör att den passar utmärkt på cykelstyret vid cykling, på armen vid skidåkning, på däcket vid paddling osv....

Garmin 310XT!
Löpning - på armen.
Cykling - på styret.

Så här ont gör det.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=6e0e01fbae004723bfb383538fc836a4.jpg&Size=

Sitter man i en klunga på en tävling så behöver man inte kolla. Alternativen till att hänga med är att rycka eller åka av...

Det som er minimum for en pulsklokke er : Instilling av pulsgrenser.( maxpuls)

Vise puls i % av maxpuls. Antal timer trening i forskellige pulssoner.

Alt annet er ikke nødvendig, men morsomt å leke med. Sykler du så langt at du ikke finner hjem er de

De e lätt o sitta i vara klok på ett forum på nätet, på motionslopp som VR eller vad som så ser man ändå hela tiden folk som sitter o vinglar i klungor pga att de ska dricka, släpper styret osv. Jag har varit med om ett antal vurpor pga av sånt hos orutin

Kadensen skulle väl vara det enda men egentligen behövs inte det heller. Det gäller att ha så lämplig växel och kadens som möjligt för att vara med på eventuella ryck. Då hjälper inte ett siffervärde så mycket...
En cykeldator är användbar vid träning men

+1

Nu är jag ingen expert på cykla i en klunga. Jag har bara gjort det ett par gånger.

Jag tittade på det då när jag var främst och var den som skulle bestämma hastigheten. Det har varit distansåkning i grupper med bestämda hastighetsintervaller. Eftersom j