Quote from Guest on 22 September 2010, 09:17Sitter och läser en test i Tour av pulsmätare där Polar CS400 får negativt för att vara känslig för störning från högspänningsledningar. Nån som har praktiskt erfarenhet? Spik med 240 i puls? Påverkas även tidtagningen?
Sitter och läser en test i Tour av pulsmätare där Polar CS400 får negativt för att vara känslig för störning från högspänningsledningar. Nån som har praktiskt erfarenhet? Spik med 240 i puls? Påverkas även tidtagningen?
Quote from Rasmus Olsson on 22 September 2010, 09:27Jag har en Polar 725 som påverkas av järnvägar och liknande. Pulsen drar iväg över 200 och hastigheten över 100. För att sedan bli noll på allting.
Men den ligger i en låda och min Garmin 705 med både pulssensor och hastighetssensor blir inte påverkade a
Jag har en Polar 725 som påverkas av järnvägar och liknande. Pulsen drar iväg över 200 och hastigheten över 100. För att sedan bli noll på allting.
Men den ligger i en låda och min Garmin 705 med både pulssensor och hastighetssensor blir inte påverkade a
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 09:45Jag har CS400 och har aldrig märkt något. Jag har använt den i några månader nu och cyklat under väldigt kraftiga kraftlinjer (linjer från Ringhals kärnkraftverk).
Jag har CS400 och har aldrig märkt något. Jag har använt den i några månader nu och cyklat under väldigt kraftiga kraftlinjer (linjer från Ringhals kärnkraftverk).
Quote from ellen olsson on 22 September 2010, 09:46CS400 och Polar 725 använder inte samma teknik för överföringen så jämförelsen haltar.
CS400 och Polar 725 använder inte samma teknik för överföringen så jämförelsen haltar.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 09:51gamla 725 som jag också har i en låda är väl analog och nya CS400 digital
jaha då tror man ju att digital = störningsfri men icke så enligt Tour fast en mera ingående läsning visar att det faktiskt är hastighetssensorn som får spel av högspänning och int
gamla 725 som jag också har i en låda är väl analog och nya CS400 digital
jaha då tror man ju att digital = störningsfri men icke så enligt Tour fast en mera ingående läsning visar att det faktiskt är hastighetssensorn som får spel av högspänning och int
Quote from Rasmus Olsson on 22 September 2010, 10:09Leif, nej, den fortsätter hela tiden, bara att den tror att jag är jättelevande eller död och jag cyklar skitfort eller står still.
Leif, nej, den fortsätter hela tiden, bara att den tror att jag är jättelevande eller död och jag cyklar skitfort eller står still.
Quote from Berit Bengtson on 22 September 2010, 10:32leif åström skrev:
> gamla 725 som jag också har i en låda är väl analog och
> nya CS400 digitalNej
Båda är digitala.
Men den nya typen av överföring (WIND?) är inte enbart bättre kodad (dvs mindre interferens mellan pulsklockor), det har även säkrare
leif åström skrev:
> gamla 725 som jag också har i en låda är väl analog och
> nya CS400 digital
Nej
Båda är digitala.
Men den nya typen av överföring (WIND?) är inte enbart bättre kodad (dvs mindre interferens mellan pulsklockor), det har även säkrare
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 10:33Leif,
Jag har inte heller noterat något konstigt med hastigheten. Jag har metodiskt fört över till datorn och även alltid skrivit in här på Funbeat. Funbeat har inte en ruta för max-hastighet, men det är en av sakerna man alltid får reda på efter ett pas
Leif,
Jag har inte heller noterat något konstigt med hastigheten. Jag har metodiskt fört över till datorn och även alltid skrivit in här på Funbeat. Funbeat har inte en ruta för max-hastighet, men det är en av sakerna man alltid får reda på efter ett pas
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 10:37Jag ska kanske tillägga att jag inte har hört talas om någon i klubbarna som har haft problem med störningar från andras datorer. Det gäller alltså inte bara Polar.
Lite av detta med störning kan vara något av en urban legend, tror jag. Visst, det lär ha
Jag ska kanske tillägga att jag inte har hört talas om någon i klubbarna som har haft problem med störningar från andras datorer. Det gäller alltså inte bara Polar.
Lite av detta med störning kan vara något av en urban legend, tror jag. Visst, det lär ha
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 10:44har testat okodade pulsmätare på spinning: fem klockor på styret och ett bälte från polar runt bröstet, alla visade samma puls, fast har aldrig testat med två bälten för att kolla vilket bälte som då skulle ta kommandot eller om resultatet blir en enda rö
har testat okodade pulsmätare på spinning: fem klockor på styret och ett bälte från polar runt bröstet, alla visade samma puls, fast har aldrig testat med två bälten för att kolla vilket bälte som då skulle ta kommandot eller om resultatet blir en enda rö