Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 10:50sen får jag nog ta och läsa på vad sjutton som egentligen menas med digital kodat respektive analogt kodat pulsbälte/överföring för att få ordning på tingen
sen får jag nog ta och läsa på vad sjutton som egentligen menas med digital kodat respektive analogt kodat pulsbälte/överföring för att få ordning på tingen
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:00Min Garmin FR305 visar helt konstiga värden när jag har ett visst framhjul på cykeln. Låter konstigt men jag har kommit fram till att det är så.
Min Garmin FR305 visar helt konstiga värden när jag har ett visst framhjul på cykeln. Låter konstigt men jag har kommit fram till att det är så.
Quote from Rasmus Olsson on 22 September 2010, 12:09Kan det vara det som strulade med min Polar 725? Fungerade klanderfritt på min Columbus Pinta med Shimanohjul.
Köpte sen en Capo, med Fulcrum 5-hjul. Fick nya hastighetssensorer av Polar (tack!) men den tappar hastigheten till å från. Har nu lämnat in kl
Kan det vara det som strulade med min Polar 725? Fungerade klanderfritt på min Columbus Pinta med Shimanohjul.
Köpte sen en Capo, med Fulcrum 5-hjul. Fick nya hastighetssensorer av Polar (tack!) men den tappar hastigheten till å från. Har nu lämnat in kl
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:39Bruse ... Jag tycker Polars installationsanvisningar är lite märkliga.
1) De börjar med att föreslå sensorn och datorn på olika sidor (vänster/höger) på hjulet. Men sedan tillägger de att avståndet inte får vara mer än 30cm. Om man mäter upp 30cm från hö
Bruse ... Jag tycker Polars installationsanvisningar är lite märkliga.
1) De börjar med att föreslå sensorn och datorn på olika sidor (vänster/höger) på hjulet. Men sedan tillägger de att avståndet inte får vara mer än 30cm. Om man mäter upp 30cm från hö
Quote from ellen olsson on 22 September 2010, 12:41Jag brukar alltid strappa om sensorerna för att få en starkare signal.
Jag brukar alltid strappa om sensorerna för att få en starkare signal.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:46Radioskugga.
Radioskugga.
Quote from Rasmus Olsson on 22 September 2010, 13:05Som Fredrik sa, det finns en bygling som kan flyttas, så ökas max avstånd till ca 70 cm. Vilket jag hade gjort på mina hastighetssensorer som jag sen fick utbytt.
Som Fredrik sa, det finns en bygling som kan flyttas, så ökas max avstånd till ca 70 cm. Vilket jag hade gjort på mina hastighetssensorer som jag sen fick utbytt.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 13:18Detta gör mig nyfiken ... men vi har kanske inte samma typ sensor? Jag har CS-serien. Sensorn är sluten och det är inte meningen att man ska öppna den. Jag vet att vissa gör det, för att byta batteri, men man måste skära upp den typen jag har med ett rakb
Detta gör mig nyfiken ... men vi har kanske inte samma typ sensor? Jag har CS-serien. Sensorn är sluten och det är inte meningen att man ska öppna den. Jag vet att vissa gör det, för att byta batteri, men man måste skära upp den typen jag har med ett rakb
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 13:19De gamla gick att byta batteri i och hade ingen avstörning.
W.I.N.D har lååång livslängd och är avstörda.
De gamla gick att byta batteri i och hade ingen avstörning.
W.I.N.D har lååång livslängd och är avstörda.
Quote from Rasmus Olsson on 22 September 2010, 13:22Daniel, det är nog så, vi/jag har gamla sensorer.
Daniel, det är nog så, vi/jag har gamla sensorer.