Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 20:57Förändras magnetfältet med "urladdningarna"?
Förändras magnetfältet med "urladdningarna"?
Quote from Mikaela Lexén on 8 March 2011, 21:04Nej, magnetfältet beror på strömmen i ledningen och den är (relativt) konstant under tiden det brukar ta att passera (och eventuellt ta en p-paus).
Nej, magnetfältet beror på strömmen i ledningen och den är (relativt) konstant under tiden det brukar ta att passera (och eventuellt ta en p-paus).
Quote from Berit Bengtson on 8 March 2011, 21:10Dessutom är luftfuktigheten generellt låg så här års.
Dessutom är luftfuktigheten generellt låg så här års.
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 21:19@Fredrik och Bruse:
Det där med bygeln låter verklgien intressant! Sitter den på sändaren på gaffeln? Kan någon av er förklara lite mer noggrant vad man ska göra?Avståndet på min cykel är ungefär 65 cm och kontakten tappas rätt så ofta.. kunde jag stär
@Fredrik och Bruse:
Det där med bygeln låter verklgien intressant! Sitter den på sändaren på gaffeln? Kan någon av er förklara lite mer noggrant vad man ska göra?
Avståndet på min cykel är ungefär 65 cm och kontakten tappas rätt så ofta.. kunde jag stär
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 21:25men det kan hamna snö/is på ledningen och då brukar man se ett snyggt blå blixtrande sken...
men det kan hamna snö/is på ledningen och då brukar man se ett snyggt blå blixtrande sken...
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 22:01Håkan, luftfuktigheten är inte så låg som man kunde tro. Ungerfär 41% (jag spelar akustisk gitarr och håller reda på sådant)
Edit:
BILD:http://dlridings.se/gallery/d/2256-1/20110226-11v07-38.jpg
Håkan, luftfuktigheten är inte så låg som man kunde tro. Ungerfär 41% (jag spelar akustisk gitarr och håller reda på sådant)
Edit:
BILD:http://dlridings.se/gallery/d/2256-1/20110226-11v07-38.jpg
Quote from Rasmus Olsson on 11 March 2011, 10:30Har fått frågan hur en ombygling på en hastighetssensor från Polar går till. Självklart har jag dokumenterat tilltaget.
Vissa tillbehör kan dock strykas.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/170894/
Har fått frågan hur en ombygling på en hastighetssensor från Polar går till. Självklart har jag dokumenterat tilltaget.
Vissa tillbehör kan dock strykas.
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 14:08Hej, Hade en Polar 200CAD och min under min runda passerade jag under ett par högspänningsledningar resp längs järnvägsspår. Med resultatet att puls/kadens visade värden alltifrån död till ohyggligt levande :-). Efter klagomål hos Polar bytte de till en n
Hej, Hade en Polar 200CAD och min under min runda passerade jag under ett par högspänningsledningar resp längs järnvägsspår. Med resultatet att puls/kadens visade värden alltifrån död till ohyggligt levande :-). Efter klagomål hos Polar bytte de till en n
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 15:24Är det bättre när Garmin hävdar att du har simmat fastän du är torrskodd?
Är det bättre när Garmin hävdar att du har simmat fastän du är torrskodd?
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 18:23Tyvärr funkar inte Bruses utmärkta lilla hack längre. De nyare hastighetssensorerna innehåller inte omställaren och är dessutom ihoplimmade. Jag sågade upp min för att kolla efter och den ser helt annorlunda ut på insidan. Batteriet går iallafall att byta
Tyvärr funkar inte Bruses utmärkta lilla hack längre. De nyare hastighetssensorerna innehåller inte omställaren och är dessutom ihoplimmade. Jag sågade upp min för att kolla efter och den ser helt annorlunda ut på insidan. Batteriet går iallafall att byta