Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPulsträning...igen...
You need to log in to create posts and topics.

Hmm, del2. om du tar dig fram effektivare t. ex ett bättre steg så förbrukar du mindre... eller håller lägre puls

Jag har mätt min vilopuls och tror ja hamnade på typ 55/min. Låter det rimligt eller??

Säkert, den är mkt personlig o varierar av många olika orsaker, jag använder den mest som en indikator för belastning när jag kör distansträning så att jag inte kör för hårt o kommer upp i fartintervallet

HTh
Varför kan det vara farligt att göra ett maxpulstest? Jag har också sett rekommendationen du talar om många gånger men utgått ifrån att det är otränade individer som uttalar sig och inte vet bättre. Nu vet jag ju att du varken är otränad eller vet bät

Per, jo vi e nog på samma nivå o har man testat o e erfaren så funkar det men den som kör första gången kanske t.ex svimmar, (max e ju Max..)o då kan det ju leda till tråkiga följder, jag tror rådet är en säkerhetsåtgärd för alla i all välmening

Svimma???jag tror att denna test får vara..

Men ärligt talat. Jag kan inte låta bli.

Hur stor är risken av att dö när man tar i?
Jag vet inte,m men jag skulle säga att den liten mycket mycket liten.
Vad är det ni är så rädda för?
Att dö, att må illa, att skada sig, jag förstår inte.

spy..

Nja. Jag tror knappast du behöver vara orolig varken för att svimma eller dö. Inte om du för övrigt är frisk i alla fall. Har man aldrig idrottat och inte har en aning om hjärtat är normalt eller inte så kan det kanske vara fog för att kolla med en läkare

Hmm..jag hade precis kommit fram till att jag struntar i maxpulsen(hade iof varit kul oveta)
Jag ligger på det som jag tyckte var hyffsat..kunde svara korta komentarer på frågor ,men inga flytande samtal...
Efter en timma med denna puls så var jag helt fä