Quote from Guest on 8 January 2008, 10:11Igar, pa forsta arbetsdagen fick jag punka pa vagen hem 4 km hemifran, och eftersom jag tappat bort pumpen i garaget under helgen var det bara att knata... och upp tidigt imorse for att byta slang och laga punkan, och sjalvklart, ny punka 4 km hemifran...
Igar, pa forsta arbetsdagen fick jag punka pa vagen hem 4 km hemifran, och eftersom jag tappat bort pumpen i garaget under helgen var det bara att knata... och upp tidigt imorse for att byta slang och laga punkan, och sjalvklart, ny punka 4 km hemifran...
Quote from Funbeat user on 8 January 2008, 10:21Ang racerdäck lämnade jag GP (då 3000) för Michelin Pro 2 Race, mycket bättre, GP slets ner på bara några månader. Punkor är numera ovanliga (var har man en ventilhatt när man behöver den ;-).
Köpte nya höst/vårdäck i höstas, rätt smala med mönster, Schw
Ang racerdäck lämnade jag GP (då 3000) för Michelin Pro 2 Race, mycket bättre, GP slets ner på bara några månader. Punkor är numera ovanliga (var har man en ventilhatt när man behöver den ;-).
Köpte nya höst/vårdäck i höstas, rätt smala med mönster, Schw
Quote from Funbeat user on 8 January 2008, 10:27Det ryktas om att GP 4000S är betydligt bättre än 3000.
Det ryktas om att GP 4000S är betydligt bättre än 3000.
Quote from Ingemar Lindgren on 8 January 2008, 10:41Hur funkar det med tubdack? Paverkar det punkarisk? Vad ar det mer man ska kolla pa, spelar tradtathet eller kanttrad nagon roll har?
Hur funkar det med tubdack? Paverkar det punkarisk? Vad ar det mer man ska kolla pa, spelar tradtathet eller kanttrad nagon roll har?
Quote from Funbeat user on 8 January 2008, 10:46Tubdäck är klart bättre avseende vägkänsla och lägre punkarisk p.g.a. att färre genomslagspunkor.
Däremot dyrare. . . . .
Hjulen blir oftast 100-150 gram lättare med tubdäck och det har betydelse, Inertia.
Tubdäck är klart bättre avseende vägkänsla och lägre punkarisk p.g.a. att färre genomslagspunkor.
Däremot dyrare. . . . .
Hjulen blir oftast 100-150 gram lättare med tubdäck och det har betydelse, Inertia.
Quote from Funbeat user on 8 January 2008, 10:51Jag har ännu i mitt vuxna cykelliv inte fått en punktering (undantaget en gång när jag hade klantat mig med fälgbandet vid monteringen, men det var ju inte däckets fel).
Continental Ultra Gatorskin, rekommenderar jag. Och nej, jag är inte sponsrad! 😀
L
Jag har ännu i mitt vuxna cykelliv inte fått en punktering (undantaget en gång när jag hade klantat mig med fälgbandet vid monteringen, men det var ju inte däckets fel).
Continental Ultra Gatorskin, rekommenderar jag. Och nej, jag är inte sponsrad! 😀
L
Quote from Funbeat user on 8 January 2008, 11:04Rasmus: Det beror på vilka däck o slangar du använder om man bör lufta mellan passen.
Jag luftar alltid utom på vintercykel och standardcykel. Där använder jag grova däck som inte expanderar av det lägre trycket.
Rasmus: Det beror på vilka däck o slangar du använder om man bör lufta mellan passen.
Jag luftar alltid utom på vintercykel och standardcykel. Där använder jag grova däck som inte expanderar av det lägre trycket.
Quote from Ingemar Lindgren on 8 January 2008, 11:05Tack for bra tips! Jag vager en del, 86 kg, sa det kanske ar vart att ga upp en dimension pa dack. Jag har en bra golvpump med tryckmatare, med CX-dack haller jag 4 kg tryck, med racer 7 kg, med MTB ca 2 kg.
Vad galler racerdacken blir det nog inkop av e
Tack for bra tips! Jag vager en del, 86 kg, sa det kanske ar vart att ga upp en dimension pa dack. Jag har en bra golvpump med tryckmatare, med CX-dack haller jag 4 kg tryck, med racer 7 kg, med MTB ca 2 kg.
Vad galler racerdacken blir det nog inkop av e
Quote from Fredrik Närenfors on 8 January 2008, 19:23Ett bra kanttrådsdäck typ Michlin Pro 2 race behövr man inte lufta ur mellan varven. Lika lite som att man behöver palla upp en husvagn på vintern.
Det är moderna tider nu David.
Ett bra kanttrådsdäck typ Michlin Pro 2 race behövr man inte lufta ur mellan varven. Lika lite som att man behöver palla upp en husvagn på vintern.
Det är moderna tider nu David.
Quote from Funbeat user on 8 January 2008, 21:39Lufta däck är gammalt skrock. Har ingen som helst betydelse.
Däck expanderar inte av att ha tryck i sig konstant. För det skulle krävas att de tänjs ut förbi den elastiska gränsen, och det lyckas du inte med hur mycket du än pumpar, det lovar jag. Den pe
Lufta däck är gammalt skrock. Har ingen som helst betydelse.
Däck expanderar inte av att ha tryck i sig konstant. För det skulle krävas att de tänjs ut förbi den elastiska gränsen, och det lyckas du inte med hur mycket du än pumpar, det lovar jag. Den pe