Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Håkan : Vet inte om du är allvarlig eller driver med mig men det ingår inte i min ekonomiska verklighet, om man sedan har obegränsat med pengar eller prioriterar cykel över allt annat i tillvaron så inte mig emot.

Ska kolla på Nishikin vid tillfälle då d

Peder, en fråga. Hur mycket kostar din bil? Eller ditt hus, sommarstuga eller senaste utlandsresa? Jag gissar att 10 000 är ingenting i jämförelse.

Ja, Nishikin är finast!

Bruce: Tja bilen är en Saab 9-3 -99 så den lär kanske vara värd 20-30. Bor i Hyreslägenhet och den senaste semesterresan gick nog på ca 16 för alla 3 i familjen.
Tyvärr verkar min budget på 10 mest leda till löje i sammanhanget, Att jag sedan inte är ensa

Varför har du ratat TREK?

Ja, hoppas Nishikin funkar. Verkar vara bäst komponenter på den.
Fram, bakgaffel och styrstång i carbon och läckra hjul. Det är snyggt med parvis ekrar. Verkar ju vara bra pris med!

David: Då jag får intrycket att alternativen i min prisklass är rätt likvärdiga (eller ovärdiga) nöjer mig med att titta på den cykeln som är närmast geografiskt i nuläget. Utesluter inte att kolla på Treken senare ifall jag inte fastnar för Nishikin.

I den prisklassen är service o garanti viktigt, om man är novis.

Bianchi. Den här kostar ca 9000.

http://www.bianchi.com/Global/Bikes/Bikes_Detail.aspx?ProductIDMaster=798

Peder:
Jag är allvarlig.
Underskatta INTE den glädje det kan ge att cykla tillsammans och att göra det på BRA cyklar, tro mig.
Självklart har jag ingen aning om hur din ekonomiska situation ser ut, men om ni är två heltidsarbetande som bor i en hyreslägen