Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 21:415x1000m i 5k-fart är snuskigt jobbigt. Snäpper man upp det till 3k-fart så är det nästan outhärdligt.
5x1000m i 5k-fart är snuskigt jobbigt. Snäpper man upp det till 3k-fart så är det nästan outhärdligt.
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 21:415x1000m i 5k-fart är snuskigt jobbigt. Snäpper man upp det till 3k-fart så är det nästan outhärdligt.
5x1000m i 5k-fart är snuskigt jobbigt. Snäpper man upp det till 3k-fart så är det nästan outhärdligt.
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 21:48Enligt Daniels tabeller ligger tröskelfart för 30 min/5 km på 6:24 min/km. Du kan ju köra t ex 4x2 km i tröskelfart, det borde vara lite jobbigt iallfall. Tanken med en specifik fart är att få ut maximal effekt av de egenskaper man har som mål med passet,
Enligt Daniels tabeller ligger tröskelfart för 30 min/5 km på 6:24 min/km. Du kan ju köra t ex 4x2 km i tröskelfart, det borde vara lite jobbigt iallfall. Tanken med en specifik fart är att få ut maximal effekt av de egenskaper man har som mål med passet,
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 21:505x1000 i 3km-fart gjorde t o m ont att läsa om
5x1000 i 3km-fart gjorde t o m ont att läsa om
Quote from Funbeat user on 18 September 2012, 21:57Utan att känna dig gissar jag att du EGENTLIGEN kan springa 5 km mycket snabbare än du gjorde på ditt eget test (som ju var på träning). Skulle vara kul om du provade hänga på en snabbare kompis eller sprang en tävling, bara för att se hur det går 🙂
Utan att känna dig gissar jag att du EGENTLIGEN kan springa 5 km mycket snabbare än du gjorde på ditt eget test (som ju var på träning). Skulle vara kul om du provade hänga på en snabbare kompis eller sprang en tävling, bara för att se hur det går 🙂
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 09:16Ja alltså, det är ju inte det att jag inte tycker att det är jobbigt i den farten för det är det ju, jag bara undrade om det verkligen kunde stämma att jag skulle springa intervallerna så "sakta" eftersom jag läst någonstans att man ska träna snabbare än
Ja alltså, det är ju inte det att jag inte tycker att det är jobbigt i den farten för det är det ju, jag bara undrade om det verkligen kunde stämma att jag skulle springa intervallerna så "sakta" eftersom jag läst någonstans att man ska träna snabbare än
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 09:41Ta tabellerna med en nypa salt. De är ju en förutsägelse helt utan indivianpassning men samtidigt upplever jag dess värden som ganska träffsäkra när man är hyfsat tränad och fått lite uthållighet.
Mitt tips är att använda tabellens värde och genomföra et
Ta tabellerna med en nypa salt. De är ju en förutsägelse helt utan indivianpassning men samtidigt upplever jag dess värden som ganska träffsäkra när man är hyfsat tränad och fått lite uthållighet.
Mitt tips är att använda tabellens värde och genomföra et
Quote from Elias Engqvist on 19 September 2012, 09:46Man ska inte "träna snabbare än man tävlar" - man ska träna i olika hastigheter och distanser för att träna olika system i kroppen, olika muskelfibertyper, syreupptagning, leder och ligament och hjärtat.
Ibland SKA man springa löjligt långsamt. VO2-inter
Man ska inte "träna snabbare än man tävlar" - man ska träna i olika hastigheter och distanser för att träna olika system i kroppen, olika muskelfibertyper, syreupptagning, leder och ligament och hjärtat.
Ibland SKA man springa löjligt långsamt. VO2-inter
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 10:18Tränar man aldrig snabbare än man tävlar, blir man aldrig snabb! Att vara bekväm i överfart (kortare sträckor), är en förutsättning för att kunna springa tekniskt rätt i tävlingsfart
Tränar man aldrig snabbare än man tävlar, blir man aldrig snabb! Att vara bekväm i överfart (kortare sträckor), är en förutsättning för att kunna springa tekniskt rätt i tävlingsfart
Quote from Funbeat user on 19 September 2012, 11:15Överfart är ett måste om jag ska kunna springa bättre tekniskt.
Överfart är ett måste om jag ska kunna springa bättre tekniskt.