Quote from Guest on 23 January 2012, 14:34Har hört från lite för många håll att jag behöver jobba på min rörlighet i olika leder för att bli en bättre triathlet.
Axlar för simningen, baksida lår och rumpa för cykeln och höftböjaren för löpning.Men: Jag har varken tid eller lust att stå och tö
Har hört från lite för många håll att jag behöver jobba på min rörlighet i olika leder för att bli en bättre triathlet.
Axlar för simningen, baksida lår och rumpa för cykeln och höftböjaren för löpning.
Men: Jag har varken tid eller lust att stå och tö
Quote from Lars Mörrby on 23 January 2012, 14:44Solhälsningar kanske?
Fixar åtminstone baksida lår.
/B.
Solhälsningar kanske?
Fixar åtminstone baksida lår.
/B.
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 18:46@Jonas Liggande-stolen är perfekt för hela höft rygg och ben rörligheten! och helt perfet som avslappning efter ett pass
@Jonas Liggande-stolen är perfekt för hela höft rygg och ben rörligheten! och helt perfet som avslappning efter ett pass
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 19:08Liggande stolen??
Liggande stolen??
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 20:03Kanske jobba på att träna upp musklerna som gör att dom andra blir stela?
Kanske jobba på att träna upp musklerna som gör att dom andra blir stela?
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 21:06Yoga är utmärkt för att få upp rörligheten.
Häng på en "kurs", lär dig några rörelser du kan "ta med dig"
Yoga är utmärkt för att få upp rörligheten.
Häng på en "kurs", lär dig några rörelser du kan "ta med dig"
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 21:23Men vafan, biffen. Varför är du så stel för då?
Sluta gymma så mycket, du har ju redan gumma så stranden får du ta i ett annat liv.Jag brukar annars köra loss en 15-20 efter något pass med fokus på främst axlar (fram & baksida, bröst/biceps följer med
Men vafan, biffen. Varför är du så stel för då?
Sluta gymma så mycket, du har ju redan gumma så stranden får du ta i ett annat liv.
Jag brukar annars köra loss en 15-20 efter något pass med fokus på främst axlar (fram & baksida, bröst/biceps följer med
Quote from Funbeat user on 23 January 2012, 23:23@Mathias
Liggande stolen är en avslappningsövning som är jätte effektiv.
Lägg dig på rygg på en matta lägg en tunn kudde under nedre delen på sätet. Lyft upp benen och placera en stol och låt vaderna vila på sitsen . benen skall vara i ca 90graders vink
@Mathias
Liggande stolen är en avslappningsövning som är jätte effektiv.
Lägg dig på rygg på en matta lägg en tunn kudde under nedre delen på sätet. Lyft upp benen och placera en stol och låt vaderna vila på sitsen . benen skall vara i ca 90graders vink
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 03:43Om man bara orkar göra en grej så måste ju solhälsningen vara bra. Jag tycker nog man töjer ut kroppen åt alla möjliga håll när man gör den. Axlar, rumpa och höftböjare tänjs ju:
http://www.dintraning.se/ovning/695/Yoga-Solhalsning.htmlJag har annars
Om man bara orkar göra en grej så måste ju solhälsningen vara bra. Jag tycker nog man töjer ut kroppen åt alla möjliga håll när man gör den. Axlar, rumpa och höftböjare tänjs ju:
http://www.dintraning.se/ovning/695/Yoga-Solhalsning.html
Jag har annars
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 06:45Lars:
Avslappningsövningar var inte riktigt det jag letar efter även om det låter trevligt.Börje:
Solhälsningar är bra. Ska testas.Christian:
Hur menar du? Vilka muskler skall specifikt tränas för att motverka mina stelheter?Leif:
Har inte tid i
Lars:
Avslappningsövningar var inte riktigt det jag letar efter även om det låter trevligt.
Börje:
Solhälsningar är bra. Ska testas.
Christian:
Hur menar du? Vilka muskler skall specifikt tränas för att motverka mina stelheter?
Leif:
Har inte tid i