Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 07:51Självklart inte sluta helt, det sade jag inte. Men har ju sett hur intensiv du kan vara på gymmet ibland.
Upp på 15-20 reppare och ha ett lite kortare maxstyrkesegement under uppbyggnadssejouren, 3-4?15-20 min stretch på det som känns aktuellt.
Även o
Självklart inte sluta helt, det sade jag inte. Men har ju sett hur intensiv du kan vara på gymmet ibland.
Upp på 15-20 reppare och ha ett lite kortare maxstyrkesegement under uppbyggnadssejouren, 3-4?
15-20 min stretch på det som känns aktuellt.
Även o
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 07:56Jimmy: Att träna styrka på något annat sätt är som sagt inte intressant.
Jag är motions-triathlet så den satsningen ska inte gå ut över annat som jag tycker är roligt.Vilka övningar tycker du att jag skall stretcha specifikt?
Jimmy: Att träna styrka på något annat sätt är som sagt inte intressant.
Jag är motions-triathlet så den satsningen ska inte gå ut över annat som jag tycker är roligt.
Vilka övningar tycker du att jag skall stretcha specifikt?
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 08:11Universalställningen sträcker i viss mån ut armarna, tycker jag. Annars är den nog mest en slippa-gå-till-naprapat-övning. Den är nog bra om man suttit i tempoposition länge, eller på en kontorsstol... I övrigt är nog solhälsningen bäst för det du beskriv
Universalställningen sträcker i viss mån ut armarna, tycker jag. Annars är den nog mest en slippa-gå-till-naprapat-övning. Den är nog bra om man suttit i tempoposition länge, eller på en kontorsstol... I övrigt är nog solhälsningen bäst för det du beskriv
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 09:21@Jonas, nä men va bångstyrig och envis då.
Slängde ihop ett lite pottpurri utav övningar jag brukar göra. De är fler än 3-5st, men vissa går att kombinera med varandra så att man får 2 i 1. Så det brukar gå rätt fort så har man det överstökat sedan.
BI
@Jonas, nä men va bångstyrig och envis då.
Slängde ihop ett lite pottpurri utav övningar jag brukar göra. De är fler än 3-5st, men vissa går att kombinera med varandra så att man får 2 i 1. Så det brukar gå rätt fort så har man det överstökat sedan.
BI
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 09:52hmm.... stelhet och orörlighet är ju en skada som väntar på att hända. Du kanske ska attackera det här med en annan attityd än "jag hinner inte och vill lägga så lite tid som möjligt"? 🙂
Om du fokuserar ordentligt några veckor under vintern för att få u
hmm.... stelhet och orörlighet är ju en skada som väntar på att hända. Du kanske ska attackera det här med en annan attityd än "jag hinner inte och vill lägga så lite tid som möjligt"? 🙂
Om du fokuserar ordentligt några veckor under vintern för att få u
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 11:05Flindra:
Solhälsningen tycker jag verkar bra.Att vara vig allmänt var precis det jag inte ville att tråden skulle handla om. 😉
Yoga kommer jag inte gå på. Går redan på ett pass BodyBalance (Sporlife) i veckan och det får räcka. Nu är jag på jakt efter
Flindra:
Solhälsningen tycker jag verkar bra.
Att vara vig allmänt var precis det jag inte ville att tråden skulle handla om. 😉
Yoga kommer jag inte gå på. Går redan på ett pass BodyBalance (Sporlife) i veckan och det får räcka. Nu är jag på jakt efter
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 12:11Jonas: Om du redan kör BodyBalance så är det väl bara att plocka några av övningarna därifrån och köra vid annat tillfälle också? T.ex. solhälsning och några av rotationsövningarna typ pyramiden och liknande. Utnyttja de kunskaper du har därifrån tycker j
Jonas: Om du redan kör BodyBalance så är det väl bara att plocka några av övningarna därifrån och köra vid annat tillfälle också? T.ex. solhälsning och några av rotationsövningarna typ pyramiden och liknande. Utnyttja de kunskaper du har därifrån tycker j
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 12:52Mats:
Jag har ingen koll på vilka av de rörelser som körs i BodyBalance som ökar rörligheten i just de muskler/leder jag beskrev i öppningsposten.
"Axlar för simningen, baksida lår och rumpa för cykeln och höftböjaren för löpning. "
Det var därför ja
Mats:
Jag har ingen koll på vilka av de rörelser som körs i BodyBalance som ökar rörligheten i just de muskler/leder jag beskrev i öppningsposten.
"Axlar för simningen, baksida lår och rumpa för cykeln och höftböjaren för löpning. "
Det var därför ja
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 14:08@Jonas, Du får vara bångstyrig så är jag fortsatt dominant. Gör nu bara som jag gör och visat.
Facit.(H)
@Jonas, Du får vara bångstyrig så är jag fortsatt dominant. Gör nu bara som jag gör och visat.
Facit.
(H)
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 11:08Vad skulle man göra med skumrullen, menar du?
Vad skulle man göra med skumrullen, menar du?