Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 07:15Sådär ja. Nu har ni skrämt upp mig tillräckligt. Jag har aldrig cyklat i klunga. Jag har ingen tillgång till att lära mig cykla i klunga. Det är alltså kört för min del? Jag är inte helt säker på att jag vågar komma till start i Tjejvättern alls längre. J
Sådär ja. Nu har ni skrämt upp mig tillräckligt. Jag har aldrig cyklat i klunga. Jag har ingen tillgång till att lära mig cykla i klunga. Det är alltså kört för min del? Jag är inte helt säker på att jag vågar komma till start i Tjejvättern alls längre. J
Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2010, 07:15Nina, det är mer regler att köra bil än att cykla, och köra bil klarar du väl av?
Nina, det är mer regler att köra bil än att cykla, och köra bil klarar du väl av?
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 07:19Köra-bil-reglerna tog oxå tid att lära sig. 🙁 Då hade jag inte 16 dagar på mig.
Köra-bil-reglerna tog oxå tid att lära sig. 🙁 Då hade jag inte 16 dagar på mig.
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 07:27Nina: Det är inte så rysligt svårt... men du skulle nog verkligen behöva öva på det innan du kommer till start på Vätternrundan. Speciellt nu om du börjat oroa dig över det så du kan sova lugnt om nätterna 🙂
Nina: Det är inte så rysligt svårt... men du skulle nog verkligen behöva öva på det innan du kommer till start på Vätternrundan. Speciellt nu om du börjat oroa dig över det så du kan sova lugnt om nätterna 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2010, 07:28En ovan klungcyklist i en klunga är livsfarligt. ta chansen å öva med några kompisar.
En ovan klungcyklist i en klunga är livsfarligt. ta chansen å öva med några kompisar.
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 07:46Nina: du kan alltid lägga dig sist i klungan och ligga där till en början för att studera hur de vana gör, för att senare börja följa med upp i täten för att ta förningar.
När du ligger sist utgör du ingen fara/olägenhet för de andra hur ovan du än är..
Nina: du kan alltid lägga dig sist i klungan och ligga där till en början för att studera hur de vana gör, för att senare börja följa med upp i täten för att ta förningar.
När du ligger sist utgör du ingen fara/olägenhet för de andra hur ovan du än är..
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 07:47Jag vill också lita på att de framför ger tecken för sikten är dålig bakom andra.
Jag vill också lita på att de framför ger tecken för sikten är dålig bakom andra.
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 07:47dubbel
dubbel
Quote from Ola Jarvi on 27 May 2010, 08:34Du kan komma och träna klungkörning på lördag då Hisingens CK kör en introrunda: http://www.hisingensck.se/forum/viewtopic.php?t=8455
Du kan komma och träna klungkörning på lördag då Hisingens CK kör en introrunda: http://www.hisingensck.se/forum/viewtopic.php?t=8455
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 08:39Nina! Med sunt förnuft kommer man långt, även i en klunga med cyklister! Det är ingen raketforskning precis. Som tidigare nämnts:
- Inga häftiga omotiverade rörelser
- Håll din linje
- Kommunicera med övriga
- Ge tecken, informera
- Om du är osäker på vad
Nina! Med sunt förnuft kommer man långt, även i en klunga med cyklister! Det är ingen raketforskning precis. Som tidigare nämnts:
- Inga häftiga omotiverade rörelser
- Håll din linje
- Kommunicera med övriga
- Ge tecken, informera
- Om du är osäker på vad