Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRätt och vett i klungan!
You need to log in to create posts and topics.

Sådär ja. Nu har ni skrämt upp mig tillräckligt. Jag har aldrig cyklat i klunga. Jag har ingen tillgång till att lära mig cykla i klunga. Det är alltså kört för min del? Jag är inte helt säker på att jag vågar komma till start i Tjejvättern alls längre. J

Nina, det är mer regler att köra bil än att cykla, och köra bil klarar du väl av?

Köra-bil-reglerna tog oxå tid att lära sig. 🙁 Då hade jag inte 16 dagar på mig.

Nina: Det är inte så rysligt svårt... men du skulle nog verkligen behöva öva på det innan du kommer till start på Vätternrundan. Speciellt nu om du börjat oroa dig över det så du kan sova lugnt om nätterna 🙂

En ovan klungcyklist i en klunga är livsfarligt. ta chansen å öva med några kompisar.

Nina: du kan alltid lägga dig sist i klungan och ligga där till en början för att studera hur de vana gör, för att senare börja följa med upp i täten för att ta förningar.
När du ligger sist utgör du ingen fara/olägenhet för de andra hur ovan du än är..

Jag vill också lita på att de framför ger tecken för sikten är dålig bakom andra.

dubbel

Du kan komma och träna klungkörning på lördag då Hisingens CK kör en introrunda: http://www.hisingensck.se/forum/viewtopic.php?t=8455

Nina! Med sunt förnuft kommer man långt, även i en klunga med cyklister! Det är ingen raketforskning precis. Som tidigare nämnts:
- Inga häftiga omotiverade rörelser
- Håll din linje
- Kommunicera med övriga
- Ge tecken, informera
- Om du är osäker på vad