Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 08:42Men är det så himla mkt klunga på Tjejvättern? Jag tror att Nina o Susse kommer klara sig utmärkt! Men Nina kanske ska hitta nån att övningscykla lite med o åtm känna på hur det är att ligga på rulle?
Men är det så himla mkt klunga på Tjejvättern? Jag tror att Nina o Susse kommer klara sig utmärkt! Men Nina kanske ska hitta nån att övningscykla lite med o åtm känna på hur det är att ligga på rulle?
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 09:36Martin:
Jag blev tipsad om just den cykelklubben i en annan tråd. Jag ser två problem. Inga tider passar mig och reglerna skrämde livet ur mig. *skulle gärna sätta en rodna-gubbe här*Jag kommer naturligtvis att genomföra loppet. Jag har ju längtat så lä
Martin:
Jag blev tipsad om just den cykelklubben i en annan tråd. Jag ser två problem. Inga tider passar mig och reglerna skrämde livet ur mig. *skulle gärna sätta en rodna-gubbe här*
Jag kommer naturligtvis att genomföra loppet. Jag har ju längtat så lä
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 10:07Nina, det räcker med utrustning, benmuskler och lite sunt förnuft för att komma runt och vara nöjd.
Du behöver inte ligga i en klunga om du känner dig osäker/trött/ska äta något. Om personerna framför dig ser ovana ut, ligg inte för nära. Verkar de veta
Nina, det räcker med utrustning, benmuskler och lite sunt förnuft för att komma runt och vara nöjd.
Du behöver inte ligga i en klunga om du känner dig osäker/trött/ska äta något. Om personerna framför dig ser ovana ut, ligg inte för nära. Verkar de veta
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 10:14Nina: Men här på funbeat måste du ju kunna hitta nån cykelkompis som bor nära som du kan få öva lite med??? Skriv ett plakat! 😉 Men seriöst, starta en tråd av typen "Cykelkompis i Gbg önskas".
Nina: Men här på funbeat måste du ju kunna hitta nån cykelkompis som bor nära som du kan få öva lite med??? Skriv ett plakat! 😉 Men seriöst, starta en tråd av typen "Cykelkompis i Gbg önskas".
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 10:22I Göteborg finns redan ett bra urval:
http://www.hisingensck.se/forum/viewtopic.php?t=8455
http://forum.lvg.nu/viewtopic.php?f=4&t=1238
Den första, HCK, är kortare. Lygnens Venner kör också nu på lördag, men det är 140 km
HCK:s är 50km och där ligger
I Göteborg finns redan ett bra urval:
http://www.hisingensck.se/forum/viewtopic.php?t=8455
http://forum.lvg.nu/viewtopic.php?f=4&t=1238
Den första, HCK, är kortare. Lygnens Venner kör också nu på lördag, men det är 140 km
HCK:s är 50km och där ligger
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 10:50Det nästan viktigaste är att, som P-A L skriver, höja blicken och inte ligga och stirra på framförvarandes bakhjul. Gör man bara det så har man mycket bättre koll på vad som händer framåt och man har möjlighet att göra just väldigt små justeringar i god t
Det nästan viktigaste är att, som P-A L skriver, höja blicken och inte ligga och stirra på framförvarandes bakhjul. Gör man bara det så har man mycket bättre koll på vad som händer framåt och man har möjlighet att göra just väldigt små justeringar i god t
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 11:03Nina
Tjejvättern är ett pärlband av tjejer & tanter på cykel, i alla farter och ambitionsnivåer och helt olika grad av träning.
Man släpper förbi snabbcyklarna och cyklar om de långsammare, medan man håller uppsikt omkring sig som i vanlig trafik.
Kör in
Nina
Tjejvättern är ett pärlband av tjejer & tanter på cykel, i alla farter och ambitionsnivåer och helt olika grad av träning.
Man släpper förbi snabbcyklarna och cyklar om de långsammare, medan man håller uppsikt omkring sig som i vanlig trafik.
Kör in
Quote from Lena O on 27 May 2010, 20:26Linus: Detta är nog mycket beroende på storleken på klungan men min erfarenhet har visat mig att är man trött ska man ligga varken längst bak eller längst fram utan i mitten av klungan.
Krävs lite disciplin dock och kunniga åkare (vilket jag vet att du är
Linus: Detta är nog mycket beroende på storleken på klungan men min erfarenhet har visat mig att är man trött ska man ligga varken längst bak eller längst fram utan i mitten av klungan.
Krävs lite disciplin dock och kunniga åkare (vilket jag vet att du är
Quote from Funbeat user on 27 May 2010, 22:26så sant, jag tänkte slentrianmässigt på det i sammanhanget belgisk kedja och då är det lättare för gruppen om de svagare lägger sig sist (även om det inte är omöjligt för ett tränat gäng att köra belgiskt och flytta runt de svaga i mitten av kedjan)
så sant, jag tänkte slentrianmässigt på det i sammanhanget belgisk kedja och då är det lättare för gruppen om de svagare lägger sig sist (även om det inte är omöjligt för ett tränat gäng att köra belgiskt och flytta runt de svaga i mitten av kedjan)
Quote from Lena O on 27 May 2010, 22:37ahh, och jag tänkte 2-par 😉
ahh, och jag tänkte 2-par 😉