Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 20:52Så, vilka akademiska meriter kan ni skryta med i era CV då?
Så, vilka akademiska meriter kan ni skryta med i era CV då?
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 21:15Signal får endast användas för att avvärja fara, inte för att man tycker att ett annat fordon kör felaktigt/för långsamt:
Trafikförordning (1998:1276)
64 § När det behövs för att förebygga eller avvärja fara, skall en förare ge ljud- eller ljussignaler
Signal får endast användas för att avvärja fara, inte för att man tycker att ett annat fordon kör felaktigt/för långsamt:
Trafikförordning (1998:1276)
64 § När det behövs för att förebygga eller avvärja fara, skall en förare ge ljud- eller ljussignaler
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 10:35Nu kan det vara så att jag är helt ute och......
MEN finns det inte någon lag som säger att man inte får cykla fortare än 30 km/h på "cykelväg" eller vad det heter?
Jag känner mig bra mycket tryggare på bilvägen när det gäller cykelträning!
Nu kan det vara så att jag är helt ute och......
MEN finns det inte någon lag som säger att man inte får cykla fortare än 30 km/h på "cykelväg" eller vad det heter?
Jag känner mig bra mycket tryggare på bilvägen när det gäller cykelträning!
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 11:28Nja det finns det inte. Däremot så gäller det rent generellt att inom bebyggelse 50km/h och utanför 70Km/h för fordon och cykeln är ett fordon.
Och jag har faktiskt blivit skjuten med laser på en 30 sträcka utanför en skola . Och ja det funkar så bra så.
Nja det finns det inte. Däremot så gäller det rent generellt att inom bebyggelse 50km/h och utanför 70Km/h för fordon och cykeln är ett fordon.
Och jag har faktiskt blivit skjuten med laser på en 30 sträcka utanför en skola . Och ja det funkar så bra så.
Quote from Anders Wallerstedt on 14 December 2011, 18:28Har för mig att jag sett en rekommendation på 15km/h, på kombinerad gång och cykelbana i tätort. Kan dock vara helt ute och ....
Har för mig att jag sett en rekommendation på 15km/h, på kombinerad gång och cykelbana i tätort. Kan dock vara helt ute och ....
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 18:33De byggs för ungefär den maxhastigheten.
De byggs för ungefär den maxhastigheten.
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 18:33Vill minnas att 15 km/h är den fart gc-vägarna är konstruerade efter. Följaktligen är det ett mysterium att det är tillåtet att köra moped på dem.
Vill minnas att 15 km/h är den fart gc-vägarna är konstruerade efter. Följaktligen är det ett mysterium att det är tillåtet att köra moped på dem.
Quote from Rasmus Olsson on 14 December 2011, 18:46I Stockholm är de byggda för ca 13-14 km/h. Samma Trafikkontor har beräknat att medelhastigheten på cyklarna är 15-16 km/h.
Vem är då cykelbanorna byggda för? Jo lekande barn, fikande pensioner och strosade nyförälskade.
I Stockholm är de byggda för ca 13-14 km/h. Samma Trafikkontor har beräknat att medelhastigheten på cyklarna är 15-16 km/h.
Vem är då cykelbanorna byggda för? Jo lekande barn, fikande pensioner och strosade nyförälskade.
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 19:24på tal om IQ...
på tal om IQ...
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 22:33Cykelbanorna är också byggda för att parkera bilar på, det får man inte glömma.
Cykelbanorna är också byggda för att parkera bilar på, det får man inte glömma.