Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRacer + spd?
You need to log in to create posts and topics.

Den ena varianten har två avlånga och parallella urfräsningar och den andra tre hål långt ifrån varandra. Alltså blir styvheten i hårdsulan olika mellan mtb- och lvg-sko. Detta oavsett om sulorna var identiska före mekanisk bearbetning.

En skotillverkare

Jag vet ett antal bättre skor från Northwave om någon tror att Jet är deras exklusivaste LVG-sko

Så sammanfattningen är att SPD är ok så länge man köper ett par racer skor?

SPD är helt ok på spinning, eventuellt MTB men Nej inte på Racer...

Klart slut!

jag körde racer fyra år med mtb-skor, det gick utmärkt. Det är bara stilpolisen som kommer att gnälla. Om du också kör mtb eller spinning så ser jag ingen anledning till att behöva köpa flera par skor (om du inte vill). Köp ett par skor som känns bra på f

gnällgnällgnäll! 😉

något OT: varifrån kommer den där regeln att man inte får köra racer i svarta strumpor? Såg L Armstrong i senaste numret av Kadens och där körde han i svarta strumpor.

en sån brandfackla förtjänar väl en egen tråd!

jaså du tycker det... Ok, svara då gärna på frågan i en ny tråd, och förklara gärna varför flera cykelproffs som fanns på bild i numret körde med mörka strumpor...

Personligen tycker jag bara att det är fult. Men eftersom folk här kan gå igång totalt på diskussionen rakade/orakade ben så gissar jag att den här tråden snabbt kommer att handla om något helt annat än huruvida SPD funkar på en racer...