Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 11:57@ Stef
TS fråga var: Är det möjligt att få tag i en ok racer i 10 000 kr-klassen
Inte en DH/CX/XC hoj.
Så vad är ok då för dej ?
För mej är 10k tillräckligt för en BRA hoj 🙂
@ Stef
TS fråga var: Är det möjligt att få tag i en ok racer i 10 000 kr-klassen
Inte en DH/CX/XC hoj.
Så vad är ok då för dej ?
För mej är 10k tillräckligt för en BRA hoj 🙂
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 12:05Jag köpte min första cykel i fjol.Då tipsades jag om Canyon Roadlite 6,0.Enligt erfarna cyklister i vår lokala cykelklubb skulle den vara prisvärd.Bra komponenter.
Då kostade den 999 euro.Finns bara att köpa på nätet.
Det var lätt att välja rätt storlek o
Jag köpte min första cykel i fjol.Då tipsades jag om Canyon Roadlite 6,0.Enligt erfarna cyklister i vår lokala cykelklubb skulle den vara prisvärd.Bra komponenter.
Då kostade den 999 euro.Finns bara att köpa på nätet.
Det var lätt att välja rätt storlek o
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 12:15Lycka till med cykelköpet.
Min skall testas i Vätternrundan i år.Jag fastnade direkt för cyklingen och i år har vi många fler nybörjare.Blir en kul säsong.
Lycka till med cykelköpet.
Min skall testas i Vätternrundan i år.Jag fastnade direkt för cyklingen och i år har vi många fler nybörjare.Blir en kul säsong.
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 12:21Jag köpte mig min första "racer" för en månad sedan. Blev en scott speedster s40 av förra årets modell. Tror jag betalade runt 8k för den, sen tillkom ju så klart pedaler, skor, byxor och lite annat lulllull som jag kunde tänkas behöva på vättern. Hamnade
Jag köpte mig min första "racer" för en månad sedan. Blev en scott speedster s40 av förra årets modell. Tror jag betalade runt 8k för den, sen tillkom ju så klart pedaler, skor, byxor och lite annat lulllull som jag kunde tänkas behöva på vättern. Hamnade
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 12:48Efter en meniskoperation för många år sedan fick jag rådet att börja cykla för att få tillbaka bl.a. muskelstyrkan. Gjorde fel på det mesta runt prylarna jag skaffade men jag hade tur att få bra råd till slut och byta till rätt ramstorlek.
Särskilt "pass
Efter en meniskoperation för många år sedan fick jag rådet att börja cykla för att få tillbaka bl.a. muskelstyrkan. Gjorde fel på det mesta runt prylarna jag skaffade men jag hade tur att få bra råd till slut och byta till rätt ramstorlek.
Särskilt "pass
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 14:01Jag skaffade min instegshoj (scott speedster s30) för snart ett år sen. Den går som en klocka och jag har inte haft några stora problem med den. Bara till att tvätta och smörja regelbundet. Men hjulen var ju rena skämtet så de böt jag ut till ett annat lä
Jag skaffade min instegshoj (scott speedster s30) för snart ett år sen. Den går som en klocka och jag har inte haft några stora problem med den. Bara till att tvätta och smörja regelbundet. Men hjulen var ju rena skämtet så de böt jag ut till ett annat lä
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 14:15Vad är posörfaktorn?
Vad är posörfaktorn?
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 14:58Inom cykling är det nästan en hysterisk pryljakt. Gubbar (som jag) köper cyklar för flera/många tusentals kronor. Inte för att det behövs, utan för många medelålders har god ekonomi, och då är det väl inget fel att satsa på sin hobby, likväl som att lägga
Inom cykling är det nästan en hysterisk pryljakt. Gubbar (som jag) köper cyklar för flera/många tusentals kronor. Inte för att det behövs, utan för många medelålders har god ekonomi, och då är det väl inget fel att satsa på sin hobby, likväl som att lägga
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 15:12Viktigare än något annat är att cykeln passar, geometri/storlek. Till detta kan man behöva hjälp, av butik, kompis eller cykelklubb. Fråga! ALLA kommer att vara mycket hjälpsamma!
Viktigare än något annat är att cykeln passar, geometri/storlek. Till detta kan man behöva hjälp, av butik, kompis eller cykelklubb. Fråga! ALLA kommer att vara mycket hjälpsamma!
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 15:17Posör är väl den som vill glänsa och se snabbare ut än vad han/hon egentligen är? Behöver inte vara negativt, men om man frågar efter en vettig cykel att börja använda för att träna är det kanske inte att glänsa man är ute efter i första hand 😉
Posör är väl den som vill glänsa och se snabbare ut än vad han/hon egentligen är? Behöver inte vara negativt, men om man frågar efter en vettig cykel att börja använda för att träna är det kanske inte att glänsa man är ute efter i första hand 😉