Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 15:18+1 till Stefan
+1 till Stefan
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 15:20Markku S,
"Tänk dock på att värdet på en ny cykel sjunker väldigt fort, så det är en dålig ekonomisk investering. Om man tröttnar på cykel efter en säsong, får man vara glad om ens får ut hälften av vad man lade ut."Det är ju därför det är intressant a
Markku S,
"Tänk dock på att värdet på en ny cykel sjunker väldigt fort, så det är en dålig ekonomisk investering. Om man tröttnar på cykel efter en säsong, får man vara glad om ens får ut hälften av vad man lade ut."
Det är ju därför det är intressant a
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 16:12Hej,
Jag köpte en Cannondale Synapse som min första cykel. Jag köpte den begagnad och betalade 6,5K för den med skor, pedaler, vattenhållare, hjälm, pump, cykeldator...
Den känns helt fantastiskt fortfarande och med livstidsgaranti (köpt på cykloteket 2
Hej,
Jag köpte en Cannondale Synapse som min första cykel. Jag köpte den begagnad och betalade 6,5K för den med skor, pedaler, vattenhållare, hjälm, pump, cykeldator...
Den känns helt fantastiskt fortfarande och med livstidsgaranti (köpt på cykloteket 2
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 16:14Hyra racer har jag inte hört talas om tidigare. I varje fall här på "landet" känner jag inte till att någon gör det.
Om det ska vara någon vits med är det, är väl långtidshyrning man är intresserad av? Hyra en cykel för en enstaka dag känns lite konstig
Hyra racer har jag inte hört talas om tidigare. I varje fall här på "landet" känner jag inte till att någon gör det.
Om det ska vara någon vits med är det, är väl långtidshyrning man är intresserad av? Hyra en cykel för en enstaka dag känns lite konstig
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 16:25Köpa första cykeln beg. hos en cykelhandlare, känns som ett bra alternativ. Man får då hjälp med utprovning av rätt storlek och inställningar, troligtvis en viss garanti, och förhoppningsvis blir det inte så dyrt heller.
Just att man först få känna på mo
Köpa första cykeln beg. hos en cykelhandlare, känns som ett bra alternativ. Man får då hjälp med utprovning av rätt storlek och inställningar, troligtvis en viss garanti, och förhoppningsvis blir det inte så dyrt heller.
Just att man först få känna på mo
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 16:27Markku, jag har inte heller hört talas om det tidigare. Men tydligen har Sara Molin koll på det enligt inlägg högre upp i tråden.
Markku, jag har inte heller hört talas om det tidigare. Men tydligen har Sara Molin koll på det enligt inlägg högre upp i tråden.
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 16:46Jaha, men om det är endast för grundläggande behov så är en tre-hjuling det bästa alternativet. Stabil och bra att packa på. Man vurpar inte så lätt heller.
Är det en sådan här du har, Markku? De är ganska dyra..
BILD:http://www.jary.se/christianiacykel/r
Jaha, men om det är endast för grundläggande behov så är en tre-hjuling det bästa alternativet. Stabil och bra att packa på. Man vurpar inte så lätt heller.
Är det en sådan här du har, Markku? De är ganska dyra..
BILD:http://www.jary.se/christianiacykel/r
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 16:49Tidningen Fillari (finskspråkig cykeltidning) hade en test i fjol där man hade ett antal cykelförsäljare att välja ut cykel åt erfarna cyklister (men det visste inte försäljarna).Resultatet var inte direkt uppmuntrande sett ur kundens synvinkel.Hoppas läg
Tidningen Fillari (finskspråkig cykeltidning) hade en test i fjol där man hade ett antal cykelförsäljare att välja ut cykel åt erfarna cyklister (men det visste inte försäljarna).Resultatet var inte direkt uppmuntrande sett ur kundens synvinkel.Hoppas läg
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 18:13Vad som passar bäst kan bero på vad det är som gör att du inte kan springa. En del som har problem med knäna tycker att det är viktigt att ha korta vevarmar.
Har man rygg/nackproblem kan en liggcykel vara bra.
Vad som passar bäst kan bero på vad det är som gör att du inte kan springa. En del som har problem med knäna tycker att det är viktigt att ha korta vevarmar.
Har man rygg/nackproblem kan en liggcykel vara bra.
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 18:18Då gäller det att kunna hålla hög kadens.
Då gäller det att kunna hålla hög kadens.