Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 15:13Tänk vad bra Speedplay Zero är.
Tänk vad bra Speedplay Zero är.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 10:10Haha, jag anade nog att jag skulle få "skit" för mitt inlägg 😉 Men alltså, hur löst man än har pedalerna inställda så hinner (i alla fall inte jag, ni andra kanske är lika snabba som stålmannen när han byter om ;)) man inte klicka ur foten vid en tvärbro
Haha, jag anade nog att jag skulle få "skit" för mitt inlägg 😉 Men alltså, hur löst man än har pedalerna inställda så hinner (i alla fall inte jag, ni andra kanske är lika snabba som stålmannen när han byter om ;)) man inte klicka ur foten vid en tvärbro
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 10:14Det går ju att ha kombinerade pedaler. Det enda problemet jag har med att cykla i stan är väl allt glas och skit som ligger överallt!
Det går ju att ha kombinerade pedaler. Det enda problemet jag har med att cykla i stan är väl allt glas och skit som ligger överallt!
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 10:14Hur mycket du än tvärbromsar tar det ett tag om vi inte pratar väldigt låg hastighet ifrån början. Det går att vrida ur foten under tiden. Det är förstås en träningsfråga och vanesak. Men det var nog ingen överraskning.
Hur mycket du än tvärbromsar tar det ett tag om vi inte pratar väldigt låg hastighet ifrån början. Det går att vrida ur foten under tiden. Det är förstås en träningsfråga och vanesak. Men det var nog ingen överraskning.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 10:14Det går ju att ha kombinerade pedaler. Det enda problemet jag har med att cykla i stan är väl allt glas och skit som ligger överallt!
Det går ju att ha kombinerade pedaler. Det enda problemet jag har med att cykla i stan är väl allt glas och skit som ligger överallt!
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 10:19När jag välte senast så hade jag väldigt låg hastighet vid tillfället (under 10 km/h). När jag sen stannade så var det inte så mycket marginal till att vrida ur foten. Det jag mest har svårt med är väl simultankapaciteten - vid en tvärbromsning har man på
När jag välte senast så hade jag väldigt låg hastighet vid tillfället (under 10 km/h). När jag sen stannade så var det inte så mycket marginal till att vrida ur foten. Det jag mest har svårt med är väl simultankapaciteten - vid en tvärbromsning har man på
Quote from ellen olsson on 14 July 2011, 10:21Fascinerande! En dubblett med ett annat inlägg emellan! 🙂
I mina ögon är det en vanesak. För mig går det inte snabbare att ha fötterna urklickade eftersom jag reflexmässigt alltid vrider ut foten oavsett om den sitter fast eller inte.
Fascinerande! En dubblett med ett annat inlägg emellan! 🙂
I mina ögon är det en vanesak. För mig går det inte snabbare att ha fötterna urklickade eftersom jag reflexmässigt alltid vrider ut foten oavsett om den sitter fast eller inte.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 10:46Jag har suttit fast med fötterna i cykeln i nästan 25 år eller så. Mest i clips. 🙂
Det underlättar förmodligen iofs att ha gjort det redan under tonåren. Lättare att programmera om "ryggmärgen" då.
Jag har suttit fast med fötterna i cykeln i nästan 25 år eller så. Mest i clips. 🙂
Det underlättar förmodligen iofs att ha gjort det redan under tonåren. Lättare att programmera om "ryggmärgen" då.
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 14:13Vilma om det är någon tröst så klickar jag ut vänsterfoten ut SPD´n vid slussen också, sen kör jag så till StEriksplan så:)
Men å andra sidan har jag ju bara en hybrid med SPD på ena sidan och normal trampyta på andra sidan så det funkar.
Nu på sommare
Vilma om det är någon tröst så klickar jag ut vänsterfoten ut SPD´n vid slussen också, sen kör jag så till StEriksplan så:)
Men å andra sidan har jag ju bara en hybrid med SPD på ena sidan och normal trampyta på andra sidan så det funkar.
Nu på sommare
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 12:33Jag har själv funderat fram och tillbaka mellan bockstyre och rakt vid stadscykling. Om du inte vintercyklar så tror jag inte en racer ger några större problem, själv så vågar jag mig nog inte på bockstyret under vintern, känns som mer svårkontrollerat på
Jag har själv funderat fram och tillbaka mellan bockstyre och rakt vid stadscykling. Om du inte vintercyklar så tror jag inte en racer ger några större problem, själv så vågar jag mig nog inte på bockstyret under vintern, känns som mer svårkontrollerat på