Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 15:46Ylva kanske ska svara själv, dels på hur hon springer, och var hon springer.
Personligen får jag röda prickar på kroppen vid kontakt med barrväxter, men det brukar oftast vara i samband med orientering, och då man passerar dem med fart. Dvs barr sticks.
Ylva kanske ska svara själv, dels på hur hon springer, och var hon springer.
Personligen får jag röda prickar på kroppen vid kontakt med barrväxter, men det brukar oftast vara i samband med orientering, och då man passerar dem med fart. Dvs barr sticks.
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 16:19Myggbett? 😉
Myggbett? 😉
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 16:27Men orienterare brukar väl ha heltäckande klädsel? (NEJ jag menade inte burka!), så benen ska inte vara i direktkontakt med så många barr. Däremot är det inte så ovanligt med julgransallergi och då gissar jag att man är allergisk mot granar även under ann
Men orienterare brukar väl ha heltäckande klädsel? (NEJ jag menade inte burka!), så benen ska inte vara i direktkontakt med så många barr. Däremot är det inte så ovanligt med julgransallergi och då gissar jag att man är allergisk mot granar även under ann
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 17:48Kortärmad tröja är tillåtet vid orientering. Det är på armarna jag får "barrutslagen".
Kortärmad tröja är tillåtet vid orientering. Det är på armarna jag får "barrutslagen".
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 17:56Erik, vi moderna pop-orienterare springer i väldigt tunna nylon-byxor på sommaren. Ett grässtrå tränger igenom.
Å andra sidan tränger grannbar igenom det mesta, även mina tjocka North-Face byxor.
Erik, vi moderna pop-orienterare springer i väldigt tunna nylon-byxor på sommaren. Ett grässtrå tränger igenom.
Å andra sidan tränger grannbar igenom det mesta, även mina tjocka North-Face byxor.
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 17:57Visst är det så att orienterare skall ha heltäckande klädsel förutom huvud och armar upp till axlarna. Men tävlingskläder är tunna så barren letar sig lätt igenom.
Visst är det så att orienterare skall ha heltäckande klädsel förutom huvud och armar upp till axlarna. Men tävlingskläder är tunna så barren letar sig lätt igenom.
Quote from ellen olsson on 23 August 2010, 22:18Orienteringsblus FTW!
Orienteringsblus FTW!
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 09:21Barr tränger igenom det mesta, även vanliga tights plus även vintertights. Speciellt enbarr som det finns mycket av här på ön. Så att vara helt rödprickig på benen efter en träning eller tävling är inte ovanligt.
Sen kan man fastna i taggbuskar eller gre
Barr tränger igenom det mesta, även vanliga tights plus även vintertights. Speciellt enbarr som det finns mycket av här på ön. Så att vara helt rödprickig på benen efter en träning eller tävling är inte ovanligt.
Sen kan man fastna i taggbuskar eller gre
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 09:27Träning = hål? Tävling = silvertejp!
(På Hallands 3-dagars hade de klädselkontroll med gratis silvertejp tror jag)
Träning = hål? Tävling = silvertejp!
(På Hallands 3-dagars hade de klädselkontroll med gratis silvertejp tror jag)
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 11:21Japp, silvertejp löser det mesta.
Japp, silvertejp löser det mesta.