Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningreaktion vid löpning í skog
You need to log in to create posts and topics.

Ylva kanske ska svara själv, dels på hur hon springer, och var hon springer.

Personligen får jag röda prickar på kroppen vid kontakt med barrväxter, men det brukar oftast vara i samband med orientering, och då man passerar dem med fart. Dvs barr sticks.

Myggbett? 😉

Men orienterare brukar väl ha heltäckande klädsel? (NEJ jag menade inte burka!), så benen ska inte vara i direktkontakt med så många barr. Däremot är det inte så ovanligt med julgransallergi och då gissar jag att man är allergisk mot granar även under ann

Kortärmad tröja är tillåtet vid orientering. Det är på armarna jag får "barrutslagen".

Erik, vi moderna pop-orienterare springer i väldigt tunna nylon-byxor på sommaren. Ett grässtrå tränger igenom.

Å andra sidan tränger grannbar igenom det mesta, även mina tjocka North-Face byxor.

Visst är det så att orienterare skall ha heltäckande klädsel förutom huvud och armar upp till axlarna. Men tävlingskläder är tunna så barren letar sig lätt igenom.

Orienteringsblus FTW!

Barr tränger igenom det mesta, även vanliga tights plus även vintertights. Speciellt enbarr som det finns mycket av här på ön. Så att vara helt rödprickig på benen efter en träning eller tävling är inte ovanligt.

Sen kan man fastna i taggbuskar eller gre

Träning = hål? Tävling = silvertejp!

(På Hallands 3-dagars hade de klädselkontroll med gratis silvertejp tror jag)

Japp, silvertejp löser det mesta.