Quote from Elias Engqvist on 24 August 2010, 12:26Jag trodde det var alkohol?
Jag trodde det var alkohol?
Quote from Mattias Björck on 24 August 2010, 19:18Hur mycket kliar lite barr på en skala från 1-10?
Hur mycket kliar lite barr på en skala från 1-10?
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 20:08Hittade en bild från en orienteringstävling den 4 maj 2008 som visar min underarm. Tydliga små röda nässelutslag överallt pga barr. Som tur är försvinner de strax efter tvätt med en våtservett, och de kliar inte så mycket.
Jag har accepterat att det bli
Hittade en bild från en orienteringstävling den 4 maj 2008 som visar min underarm. Tydliga små röda nässelutslag överallt pga barr. Som tur är försvinner de strax efter tvätt med en våtservett, och de kliar inte så mycket.
Jag har accepterat att det bli
Quote from Mattias Björck on 24 August 2010, 20:53Det där ser ut att hamna ganska högt upp på kli-skalan...
Det där ser ut att hamna ganska högt upp på kli-skalan...
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 21:51Jan, hjälper det med någon allergimedicin?
Jan, hjälper det med någon allergimedicin?
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 22:41Troligen inte. Bilden är från maj och då äter jag pollenmedicin.
Det verkar vara en kontakt-överkänslighet som försvinner när granbarrets "gift" tvättas bort från huden. Allergimedicin arbetar ju mest med att trycka ner kroppens egen reaktion mot polle
Troligen inte. Bilden är från maj och då äter jag pollenmedicin.
Det verkar vara en kontakt-överkänslighet som försvinner när granbarrets "gift" tvättas bort från huden. Allergimedicin arbetar ju mest med att trycka ner kroppens egen reaktion mot polle
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 23:07Må det? På mig funkar Clarityn/Loratadin/Kesinte alldeles utmärkt för att hålla nere myggbetten. Istället för att svullna upp och sitta i flera dagar, så går de ner på några timmar.
Just de där svullna myggbetten var en grej som höll mig inne när jag var
Må det? På mig funkar Clarityn/Loratadin/Kesinte alldeles utmärkt för att hålla nere myggbetten. Istället för att svullna upp och sitta i flera dagar, så går de ner på några timmar.
Just de där svullna myggbetten var en grej som höll mig inne när jag var
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 23:13Intressant. Pollentabletten jag tar är Telfast (+ pulmicort + Nasonex). Myggbett på mig sitter i flera dagar. Men kanske hjälper den granbarrsproblemet att gå över efter avtvättning?
Har vissa år haft känningar kring juletid att det kan bli nässelutsla
Intressant. Pollentabletten jag tar är Telfast (+ pulmicort + Nasonex). Myggbett på mig sitter i flera dagar. Men kanske hjälper den granbarrsproblemet att gå över efter avtvättning?
Har vissa år haft känningar kring juletid att det kan bli nässelutsla
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 23:24Pröva Clarityn 1-2 dagar innan du skall ut i myggland nästa gång. (t+)
Pröva Clarityn 1-2 dagar innan du skall ut i myggland nästa gång. (t+)