Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRealistiisk tid....
You need to log in to create posts and topics.

Kul att man hittade denna sidan;)
Har tänkt att jag ska springa lidingöloppet i höst, men har bara sprungit gbg-varvet som längst å det var ett tag sen....
Springer milen starkt kuperad på ca 45min, hade planer att komma under tre timmar på lidingö. E det

Jag skulle tippa att det inte blir några större problem, förutsatt att du har ett gäng mil i benen och har provat att springa längre pass på senare tid (åtminstone 2 mil skulle jag säga). Obs att jag själv inte har kutat Lidingöloppet.

45 på milen i terräng och klarar 2 mil. Då skulle jag säga att du knatar in på 2.35-2.50. Med 4-6 pass i veckan (varav 2 kvalitétspass) 2-3 månader innan LL, då snackar vi chans på silvermedaljen.

hmm... jag tror nog inte medalj är särskilt realistiskt. Då ska man mata 3 mil i sträck på 45 min, varav den sista rejält kuperad med två mil i benen. Skulle tro att man behöver kunna göra under 40 på milen för att aspirera på den.

Det säger egentligen g

Jag sprang sista milen på LL igår, tog 49 minuter och det rankade jag som 15, dvs "Anstängande" på borg-skalan. För ett år sen sprang jag milen på 41.5 på en tävling, men det var nåt snäpp jobbigare än 15. Har dock tränat mindre detta år än förra året.

S

>Skulle tro att man behöver kunna göra under 40 på milen för att aspirera på den.

Med miltid på 50 minuter och två mil som distansvana finns det färdiga program att följa om man vill ta silvermedaljen, så det är långt ifrån orealistiskt.

Jag följer själ

Hej, jag har 3 LL och ett antal millopp i benen. Tränar 2-3 ggr/v. Jag ligger rätt konstant runt 45 min/mil och har sprungit LL på 2:58 (väggen!), 2:45 (sprang 25 km el mer flera ggr och tog det väldigt lugnt första milen) och 3:02 (dåligt distanstränad).

Tack för alla tips!
Kommer inte å sikta på nån silver medalj....inte brons heller för den delen:-)
Tar nog detta året som test, känner inte att man e tränad direkt....
22 dar kvar så det e bara å köra så svetten lackar!!

> Kommer inte å sikta på nån silver medalj....inte brons heller för den delen

Siktar du inte på att fullfölja?

*fattar nada*

Sitter du här mitt i natten och märker ord, Fredrik? 😉