Quote from Anders Wallerstedt on 10 July 2008, 13:22Kör kaffe utan socker, gärna ett par bullar.
Kör kaffe utan socker, gärna ett par bullar.
Quote from Anders Wallerstedt on 10 July 2008, 13:29För att återgå till Red Bull som sportdryck
::::snip om Red Bull från,
http://www.mjolkframjandet.se/__data/assets/pdf_file/0008/6101/Jmfrelse_mellan_trningsdrycker_och_mjlk.pdfKommentar: Som kaffe med mycket socker, 8½ sockerbit per burk! Drycken är in
För att återgå till Red Bull som sportdryck
::::snip om Red Bull från,
http://www.mjolkframjandet.se/__data/assets/pdf_file/0008/6101/Jmfrelse_mellan_trningsdrycker_och_mjlk.pdf
Kommentar: Som kaffe med mycket socker, 8½ sockerbit per burk! Drycken är in
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 14:41Det där låter faktiskt nästan mer som marknadsföring av mjölkprodukter än saklig information.
"Koffein är vätskedrivande vilket är mycket olyckligt i träningssammanhang och höga doser kan ge hjärtklappning."
Visst, dricker du tio koppar kaffe så... men
Det där låter faktiskt nästan mer som marknadsföring av mjölkprodukter än saklig information.
"Koffein är vätskedrivande vilket är mycket olyckligt i träningssammanhang och höga doser kan ge hjärtklappning."
Visst, dricker du tio koppar kaffe så... men
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 15:08att kaffe eller rättare sagt koffein är vätskedrivande = myt!
att kaffe eller rättare sagt koffein är vätskedrivande = myt!
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 15:13Nja, det är inte vätskedrivande under ansträngning om jag kommer ihåg Noakes ord rätt.
Nja, det är inte vätskedrivande under ansträngning om jag kommer ihåg Noakes ord rätt.
Quote from Anders Wallerstedt on 10 July 2008, 15:35Så sant, visst är det framhävande av mjölk, som i min mening är en optimal produkt.
Snip Tommy Svensson
"Det är viktigt att inte blanda ihop energidrycker med sportdrycker. De flesta sportdrycker är fria från både koffein och taurin och istället uppbyggd
Så sant, visst är det framhävande av mjölk, som i min mening är en optimal produkt.
Snip Tommy Svensson
"Det är viktigt att inte blanda ihop energidrycker med sportdrycker. De flesta sportdrycker är fria från både koffein och taurin och istället uppbyggd
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 15:41"Men som 10-11 åring är det på tok för tidigt att börja dricka koffein och då
inte minst i den nivå som en energidryck innehåller."Aj då, då är hela 40-talistgenerationen skadade, de som började dricka kaffe som 6-åringar....
Det står väldigt mycket i
"Men som 10-11 åring är det på tok för tidigt att börja dricka koffein och då
inte minst i den nivå som en energidryck innehåller."
Aj då, då är hela 40-talistgenerationen skadade, de som började dricka kaffe som 6-åringar....
Det står väldigt mycket i
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 15:41bra efter träning.
bra efter träning.
Quote from j sollerman on 11 July 2008, 11:26jag hade med mig en red bull igår på träningen. Tog den efter 7 mil, väldigt gott och väldigt varmt! Men inga problem med hjärtklappning eller något sånt. Blev inte heller pissnödig. Jag hade de inte som "sportdryck" utan som något gott att se framemot. K
jag hade med mig en red bull igår på träningen. Tog den efter 7 mil, väldigt gott och väldigt varmt! Men inga problem med hjärtklappning eller något sånt. Blev inte heller pissnödig. Jag hade de inte som "sportdryck" utan som något gott att se framemot. K
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 13:48kalle,de är inte så bra att dricka energydryck före träningen ,men däremot efter är mycke bättre.
kalle,de är inte så bra att dricka energydryck före träningen ,men däremot efter är mycke bättre.