Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRed bull
You need to log in to create posts and topics.

Kör kaffe utan socker, gärna ett par bullar.

För att återgå till Red Bull som sportdryck
::::snip om Red Bull från,
http://www.mjolkframjandet.se/__data/assets/pdf_file/0008/6101/Jmfrelse_mellan_trningsdrycker_och_mjlk.pdf

Kommentar: Som kaffe med mycket socker, 8½ sockerbit per burk! Drycken är in

Det där låter faktiskt nästan mer som marknadsföring av mjölkprodukter än saklig information.

"Koffein är vätskedrivande vilket är mycket olyckligt i träningssammanhang och höga doser kan ge hjärtklappning."

Visst, dricker du tio koppar kaffe så... men

att kaffe eller rättare sagt koffein är vätskedrivande = myt!

Nja, det är inte vätskedrivande under ansträngning om jag kommer ihåg Noakes ord rätt.

Så sant, visst är det framhävande av mjölk, som i min mening är en optimal produkt.

Snip Tommy Svensson
"Det är viktigt att inte blanda ihop energidrycker med sportdrycker. De flesta sportdrycker är fria från både koffein och taurin och istället uppbyggd

"Men som 10-11 åring är det på tok för tidigt att börja dricka koffein och då
inte minst i den nivå som en energidryck innehåller."

Aj då, då är hela 40-talistgenerationen skadade, de som började dricka kaffe som 6-åringar....

Det står väldigt mycket i

bra efter träning.

jag hade med mig en red bull igår på träningen. Tog den efter 7 mil, väldigt gott och väldigt varmt! Men inga problem med hjärtklappning eller något sånt. Blev inte heller pissnödig. Jag hade de inte som "sportdryck" utan som något gott att se framemot. K

kalle,de är inte så bra att dricka energydryck före träningen ,men däremot efter är mycke bättre.