Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Skulle vilja se att möjligheten att redigera inlägg i efterhand försvinner. Det vore ok att upp till 5 minuter efter att man gjort sitt inlägg kunna göra justeringar, därefter bör inlägget låsas.

Som situationen är nu kan en tråd förvandlas till detta:
h

ELLER så skulle man kunna ha någon sorts flagga med att inlägget ändrats så det syns tydligt. Personligen tycker jag att det är ganska praktiskt att kunna ändra i inlägg när man märker att man har varit otydlig/stavat fel/skrivit fel, you-name-it, och ibl

Man kunde ju ha en 10 minuters redigeringsfrist som någon var inne på.
Då hinner man fixa stavfel och liknande.
Har fristen gått ut kan man ju alltid skriva ett nytt inlägg och hänvisa till sitt inlägg ovan.

Mmm... Visst. Fast jag vill ändå påpeka att det känns konstigt att ändra en funktion för att EN tråd blivit konstig. Det måste väl ändå vara mer undantag än regel? Hur stort problem är detta egentligen?

Effekten skulle ju kunna bli att man skärper sej lite extra om man vet att det inte går att ändra i efterhand.

Du vet, som när man sänder ett mail till nån, när det väl är sänt kan det ju inte göras osänt. Stavfelen och det man lite ogenomtänkt skrev st

Om man tex skriver och skickar mailet:

"Hej Chefen, du kan dra åt hevlete. Jag säger upp mig"

kan man ju alltid skicka ett till:

"Hej Chefen, jag menade helvete"

Antingen fri ändring i tex 60 minuter, eller helt enkelt bara en not om hur ofta och när när det ändrades senaste.

Edit: Eller som det är nu. 🙂

Bennu: Det där är inte den första tråden, finns fler om man orkar söka (vilket jag inte gör för jag minns inte vad de handlade om).

Jag tycker en tidsbegränsning låter som en alldeles utmärkt idé.

Jag måste nog säga nej till redigering. Tycker inte det är så betungande att korrläsa mina egna inlägg.

Visst är det tråkigt när det kommer troll och ställer till oreda men överlag är detta ett minimalt problem och det är enklast att bara låta redigeringsfunktionen vara kvar.

Om folk lät bli att mata trollen så slipper vi dessutom Åkes/Rolands/Isabellahs i