Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

http://www.dn.se/ekonomi/reebok-lovade-for-mycket--aterbetalar-kunder

"Sportskoföretaget Reebok har gått med på att återbetala sammanlagt 160 miljoner kronor till amerikanska kunder som köpt så kallade toning-skor. Det amerikanska konsumentverket tycker

Låter det för bra att vara sant, så är det oftast det!

Slutsats: vanligt sunt førnuft är en onødig egenskap om man bor i USA. Fast det var ju inget nytt.

Slutsatsen är nog lite felaktig, de där skorna säljer bra i Sverige också.

"Trots överenskommelsen med FTC så tänker Reebok inte sluta med sina toning-skor.

– Vi står bakom vår EasyTone-teknologi – den första toning-skon som inspirerats av träning med

Prylen är väl bara att de i sin marknadsföring i USA har gått ut med konkreta siffror de inte har några belägg för.

Det har de gjort i Sverige också.

Fast vi protesterar inte, vi bara gapar och sväljer. (#)

•Rundad yttersula skapar naturlig obalans
•Fler muskler aktiveras och förbränningen ökar
•Upp till 11% effektivare träning på baksida lår och vader
•Upp till 28% effektivare träning för rumpan
•Extra bra stötdämpning
•Förstärkt hälparti
•Anatomisk, utbytb

Jo, alldeles säkert och det är samma siffror de har fått däng för i USA nu. Jag är bara inte så insatt i skorna, eftersom jag glatt avfärdat dem som trams, att jag kunde uttala mig om det :-).

Jag gapar inte och sväljer men jag inser att det där bara är skitsnack och känner mig därför inte snuvad på några dyra pengar som jag lagt ut på skor som jag trott skulle göra mig vältränad bara genom att jag skulle ha dem på mig.

Om andra väljer att tro

🙂

Fredrik: Så kan man ju också se på saken, i så fall har jag också gratisbiljett till gnällriket 🙂

Det passar väl rätt bra att citera Macciavelli nu?

"Men are so simple and so much inclined to obey immediate needs that a deceiver will never lack