Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningReferensramar sökes
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer ibland lite grann när lusten och kroppen tillåter, men jag håller bara koll på mina egna tider, vilket gör att jag saknar referensramar om vad som är bra och dåligt, och vad som kan tänkas vara rimliga delmål. Min fråga blir väldigt hypotetis

Tack vännen. Det var länge sen jag blev kallad tjockis eller McDonaldfan.. det har faktiskt inte hänt sen... aldrig.

Rena gissningar som sagt... jag väntar på rättningar från folk som vet bättre än jag. Och som kanske är lite mer PK (H)

Än DU menar du? 😉 Man kan ju inte kalla alla långsamma människor för tjockisar heller, det bara inte går. Annars tror jag nog du har hyfsat koll på tiderna där.

Ok... jag redigerar.

Edit: Sådärja... PK så det dryper om det!

Jag tycker att det är fel ordning på punkterna i din lista. Att få i sig mat efter krogen är bättre än att stupa med tom mage!

Det finns inga givna refernsramar mellan dåligt och bra. Det beror väl på vad man själv har för bakgrund och förutsättningar.

Det bästa är att tävla mot sig själv, sätta upp sina egna mål och målsättningar med sin träning och löpning.

Många skulle kalla

Det handlar också om ålder, kön, vikt, antal ben mm mm

Självklart spelar en massa olika faktorer in, och det är ju alltid sundast att fokusera på sin egen utveckling. Men jag vill ändå ha referensramar, helst som helt nonchalerar bakgrund och förutsättningar 🙂

Tider på 5km:
13min Världselit
14min Svensk elit
15min Svensk toppbredd
16min Distriktselit
17min Distriktsbredd
18min Medelmåttig tävlingslöpare
19min Nybörjare på tävlingsnivå
+20min Motionärer med olika bakgrund & förutsättningar... (H)

Lägg på någon/