Quote from Guest on 3 June 2010, 12:51Måste man ha reflex både i fram och bakhjulet om man startar innan 2:50? Hur vet man om reflexer och lampor är godkända?
Måste man ha reflex både i fram och bakhjulet om man startar innan 2:50? Hur vet man om reflexer och lampor är godkända?
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 13:01Det räcker med reflex åt sidan. Alltså kan man fästa dem på ramen.
Vet inte hur man ser om de är godkända, och jag tvivlar på att funktionärerna gör det också.
Det räcker med reflex åt sidan. Alltså kan man fästa dem på ramen.
Vet inte hur man ser om de är godkända, och jag tvivlar på att funktionärerna gör det också.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 13:01Du behöver inga reflexer i hjulen, om du använder reflextape på cykeln.
Du behöver inga reflexer i hjulen, om du använder reflextape på cykeln.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 13:04Jag har en eller 2 reflexer i bakhjulet så då räcker det alltså?
Hur är det med lyse kan man ta vad som helst som man har hemma eller ska man lägga pengar på det? Startar 0:30
Jag har en eller 2 reflexer i bakhjulet så då räcker det alltså?
Hur är det med lyse kan man ta vad som helst som man har hemma eller ska man lägga pengar på det? Startar 0:30
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 13:05Citat från vatternrundan.se
reflexer - gäller bara färd i mörker: vit fram, röd bak och vit eller gul på sidan. dom ska vara typgodkända vilket innebär att på reflexen finns i plasten präglat antingen ett E plus tecknen IVA för Europagodkänd eller ett st
Citat från vatternrundan.se
reflexer - gäller bara färd i mörker: vit fram, röd bak och vit eller gul på sidan. dom ska vara typgodkända vilket innebär att på reflexen finns i plasten präglat antingen ett E plus tecknen IVA för Europagodkänd eller ett st
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 13:15Tack, då är det ringklocka som saknas också.
Ska nog ta den jag har på min tantcykel, den är stor och låter som en dörrklocka, plingar jag i den hoppar alla åt sidan gärna åt olika håll också:-) Så det är alltid lite pinsamt att använda den.
Tack, då är det ringklocka som saknas också.
Ska nog ta den jag har på min tantcykel, den är stor och låter som en dörrklocka, plingar jag i den hoppar alla åt sidan gärna åt olika håll också:-) Så det är alltid lite pinsamt att använda den.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 17:37Ringklocka är det nödvändigt?
Ringklocka är det nödvändigt?
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 17:39Om det ska vara lagligt. Man har viss form av kontroll in i startfållorna.
Om det ska vara lagligt. Man har viss form av kontroll in i startfållorna.
Quote from j sollerman on 3 June 2010, 17:55Det är inte precis så att dom kollar om man har ringklocka. Då är det VÄLDIGT många som inte får starta..
Det är inte precis så att dom kollar om man har ringklocka. Då är det VÄLDIGT många som inte får starta..
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 17:57Polisen borde ta tag i detta kriminella cykelgäng.
Polisen borde ta tag i detta kriminella cykelgäng.