Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 13:11leif: jag visste inte att min edge 705:a hade inbyggd ringklocka?!?! 😉
leif: jag visste inte att min edge 705:a hade inbyggd ringklocka?!?! 😉
Quote from Tomas Fallman on 28 May 2009, 16:10Köpte två frontreflexer och fäste på ramen
BILD:www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=03a2a4bdd9d542318b6e753965b85313.jpg
Köpte två frontreflexer och fäste på ramen
BILD:www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=03a2a4bdd9d542318b6e753965b85313.jpg
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 20:34Är dessa godkända som sidoreflexer på VR?? Skulle vara jätte bra för jag har såna redan på min racer.
http://www.urbanbikewear.com/sv/reflexer-och-lysen/reflexer/m3-ekerreflexer.html
Är dessa godkända som sidoreflexer på VR?? Skulle vara jätte bra för jag har såna redan på min racer.
http://www.urbanbikewear.com/sv/reflexer-och-lysen/reflexer/m3-ekerreflexer.html
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 20:53Det där nog marknadens överlägset bästa ekerreflexer alla kategorier. Syns helt enormt bra och är smidiga att montera. Funkar dock dåligt om man har platta eller reducerade ekrar som är smalare än 1,8mm.
De kollar ju knappt ens när man startar på VR.
Det där nog marknadens överlägset bästa ekerreflexer alla kategorier. Syns helt enormt bra och är smidiga att montera. Funkar dock dåligt om man har platta eller reducerade ekrar som är smalare än 1,8mm.
De kollar ju knappt ens när man startar på VR.
Quote from Funbeat user on 1 November 2013, 02:54Mathias, ja dessa är ok och dessutom väldigt bra, tycker jag.
"Med våra ekerreflexer så uppfyller man de lagliga kraven samtidigt som man faktiskt syns ordentligt i trafiken. Passar de flesta ekrar."
Vänligen
P.
Mathias, ja dessa är ok och dessutom väldigt bra, tycker jag.
"Med våra ekerreflexer så uppfyller man de lagliga kraven samtidigt som man faktiskt syns ordentligt i trafiken. Passar de flesta ekrar."
Vänligen
P.
Quote from ellen olsson on 1 November 2013, 07:44Använd reflextejp istället och undvik hjulen.
Använd reflextejp istället och undvik hjulen.
Quote from Funbeat user on 1 November 2013, 08:40Fredrik: Om man faktiskt vill synas är hjulen perfekta eftersom reflexerna rör sig. Vill man bara vara reglmässigt korrekt kan man ju såklart bortse från det.
3Ms ekerreflexpinnar är dessutom så tunna och spröda att det känns långsökt att de skulle orsak
Fredrik: Om man faktiskt vill synas är hjulen perfekta eftersom reflexerna rör sig. Vill man bara vara reglmässigt korrekt kan man ju såklart bortse från det.
3Ms ekerreflexpinnar är dessutom så tunna och spröda att det känns långsökt att de skulle orsak
Quote from Funbeat user on 1 November 2013, 08:58Vad bra då vet jag att jag har godkända sidoreflexer, måst jag bara fixa fram och bakreflexen tills VR. Men det känns som ett mindre problem. Tack för alla bra svar.
Mvh Mathias
Vad bra då vet jag att jag har godkända sidoreflexer, måst jag bara fixa fram och bakreflexen tills VR. Men det känns som ett mindre problem. Tack för alla bra svar.
Mvh Mathias
Quote from ellen olsson on 1 November 2013, 09:58Jag har bevittnat en rätt vådlig krasch orsakad av en ekerreflex.
Jag har bevittnat en rätt vådlig krasch orsakad av en ekerreflex.
Quote from Funbeat user on 1 November 2013, 11:36Fredrik: Av denna modell eller de vanliga i orange plast? De senare kan jag mycket väl tänka mig är farliga men dessa, nej.
Fredrik: Av denna modell eller de vanliga i orange plast? De senare kan jag mycket väl tänka mig är farliga men dessa, nej.