Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatRegistrera vila
You need to log in to create posts and topics.

Hur registrerar ni vila?

Jag önskar att det fanns en möjlighet att regga vila. Är det bara jag som önskar det?

Marie

Jag har precis börjat med det, dvs. skriva upp vad jag gör i form av återhämtning och så. Reggar det som "Övriga aktiviteter" och 0 min.

Annars finns även "Avslappning" som "träningsform" som man kan registrera på.

Jag registrerar vila genom att inte registrera träning. All tid som inte är träning bör ju vara vila...eller möjligtvis aktiv vila.

Anders: så tänkte jag också innan, men sen kom jag på att det är ganska bra att följa upp vad man faktiskt gör de dagar man inte tränar. Vissa former av återhämtning mår man ju bättre av än andra, och det kan vara bra att hålla lite koll. En dags helgshop

Håller med Fredrika helt och hållet, för även om det inte är träning att gå och shoppa eller gå på museum (eller vad man nu gör) så märker iaf jag skillnad mellan olika dagar beroende på vad jag pysslat med dagen innan. En heldag ute på Älvsjömässan t ex

Problemet med dagsnoteringarna är att de försvinner när man vill exportera dagboken till excel. Annars är det klockrent! 🙂

Håller med Anders (t+)

Jag skulle gärna vilja kunna färgmarkera dagar tex en färg för träning, en färg för vila och en färg för total passivitet.

Kanske skulle varje individ själv kunna välja vad färgerna står för. Färgvälen kan säkert variera beroende på vad individen har för

Utan lämplig mat och återhämtning är träningen inte till nån nytta alls så behovet att kunna följa upp hur man hanterar sin kropp på alla fronter är befogat. Sen kan man va mer eller mindre intresserad av att följa upp, analysera och förbättra sig och nöj