Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRehab, rehab, rehab
You need to log in to create posts and topics.

Efter att ha haft besvär i både benhinnor (mest ena) och musklerna som löper från rumpan ner mot knät och mellan knät och foten har jag kommit till två insikter:
1) Mer av samma gör inte att det onda försvinner
2) Vila gör inte att det onda försvinner

I

Jag har hållit på sedan september 2008 med stressfrakturer (plural) från olika tillfällen. Alla är nu försvunna så när som på en på höger tibia. Den typ av motivation du efterlyser finns inte, utan den typ av motivation man skall inrikta sig på är den kra

Håller med Anders. Gilla läget. Och du verkar ju ha bra insikt om dina rehabiliteringsbehov.

Har ni pratat om att kompensera (åtminstone delvis) för det kortare högerbenet? Detta genom att bygga upp skon och/eller med hjälp av tjockare innersula.

Glöm inte bukmusklerna bara - de är förmodligen ännu viktigare för hållningen än ryggmusklerna. Men det kanske var de du menade? Lite tveksam till att stretching för ryggen hjälper dig, allrahelst om musklerna är svaga. Vad har du fått för övningar?

Och

Jag har också rehabat länge. I tre år höll jag på med mycket bålstabilitetsträning för att bli av med en överrörlighet.

Jag tror att en av de saker som gjorde att jag mäktade med var att jag hade rätt sjukgymnast. Hon gjorde ett program som var så pass j

Har också olika långa ben, ca 2 cm. Om jag står "rak" med båda hälarna i lvet och armarna fritt hängande, finns det ett mellanrum mellan vänster arm och vänster höft, medan höger arm ligger an mot höger höft.

Om jag sakta lyfter vänster häl, kommer vänst

Jag behandlar ett löparknä för tillfället, och har helt lagt löparambitionerna på hyllan för att knät skall läka ut ordentligt. Eftersom jag inte fungerar utan träning letar jag som nämnt upp andra endorfinkällor. Min gissning (ordet erfarenhet känns ofta

Hej!

Först ska jag försöka svara på frår:
Benlängsskillnaden sitter (satt) i låsningar i framförallt nedre delen av ryggen. Efter lite muskelstimulans och "knak och brak" i ryggen, följt av lätt stretchning av muskeln som löper längs utsidan av låret, ne

Intressant att ta del av, och kul att det verkar finnas en väg framåt!

Blir det så här för att man är höger/vänsterhänt och använder rygg, överkropp, armar etc på ett osymmetriskt sätt?

(Man undrar förstås om det finns en lindrig och lätt förebyggande v

Det är svårt att säga vad som är hönan och vad som är ägget. Såhär TROR jag att det har gått till:

Nya skor inhandlas, på schemat står min tuffaste träningsvecka nånsin, med fler än sju löppass inplanerade. En idiot hade förstått att man inte ska kombine